Gå til innhold
Arkivverket

[#58529] Tora Maggi Thorsen


Gjest Marit Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Du burde legge til fylke, det er ikke enkelt for oss som ikke er lommekjente i Norge! Det er vel henne du finner i ft 1900 i Telemark/Gjerpen da: Lenke Hun er født i Hedrum i 1883. Foreldra er Tor Larsen født 1851 i Hedrum og Marie Nilsedtr 1858 i Danmark.Er dette rett dame?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

N° 25 er vel hennes far da: Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Hedrum, Ministerialbok nr. 6 (1849-1857), Fødte og døpte 1851, side 44. Permanent sidelenke: LenkeThor Severin f 2. mai 1851 i Hedrum med far Lars Simonsen Bakke og mor Mari Larsdt.Han er den eneste Tor/Thor f. i Hedrum i 1851.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Thora Severines dåp n° 6 her: Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Kvelde i Hedrum, Ministerialbok nr. 9 (1881-1905), Fødte og døpte 1883, side 7. Permanent sidelenke: LenkeHer står morens navn som Martine Nilsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her blir dette paret gift (n° 3) i 1883: Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Kvelde i Hedrum, Ministerialbok nr. 9 (1881-1905), Ekteviede 1882-1883, side 110. Permanent sidelenke: LenkeHer får du og opplysninger om dem begge, hun er f i Skave/Skove sogn i Danmark og konfirmert der i 1872. Far hennes Nils Jørgensen og far hans Lars Simonsen som sagt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Iversen

Imponert over hva dere klarer å finne. Er vel litt fersk ennå jeg :) Hvis dette er rett dame så giftet Tora seg med en Halvor (vet ikke når) I 1902 fikk de sønnen Henry. Jeg trodde at hun Tora som jeg lette etter het Tora Maggi, men er ikke sikker. Hvordan vet jeg at dette er rett dame?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hva het denne Halvor til etternavn?Dersom vi finner ekteskapet deres, så ville det være lettere å vite om det er rett person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg finner ingen Henry født i Gjerpen med foreldre T(h)ora og Halvor verken i 1901, 1902 eller 1903. Du er sikker på at hun var så pass ung som du sier? Kan det kanskje være dette paret her: LenkeDe eneste som heter Halvor og Tora i ft for Gjerpen i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her fant jeg den Toralf som var født 1898 av dette paret over, men der har dessverre klokkeren skrevet Halvorsen på henne og: Kildeinformasjon: Telemark fylke, Gjerpen, Klokkerbok nr. I 2 (1883-1900), Fødte og døpte 1898, side 183. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7798&idx_id=7798&uid=ny&idx_side=-195>LenkeFor Einar f. 1895 står hun og som Halvorsdtr, så det er visst ikke rette folk allikevel: Kildeinformasjon: Telemark fylke, Gjerpen, Klokkerbok nr. I 2 (1883-1900), Fødte og døpte 1896, side 158. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hilda 1893, her står hun som Pedersen igjen: Kildeinformasjon: Telemark fylke, Gjerpen, Klokkerbok nr. I 2 (1883-1900), Fødte og døpte 1893, side 125. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Lenken din virker ikke, Marit. Kanskje du kunne skrive litt mer? Her skjønner vi jo ikke noe.Hvem er rette? De du fant i lenken som ikke virker?Du svarer heller ikke på spørsmålet om du vet hva Halvor het til etternavn?mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Iversen

Beklager :) Var ikke meningen. Har surret litt her. Det jeg vet er at Tora Magdalene Thorsdatter giftet seg med Halvor Berntsen i feb 1902. Så fikk de en sønn i sept. 1902. Halvor var med i menigheten Tabernaklet. Synes det er rart at jeg ikke finner flere barn.Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Da ble de altså gift i Porsgrun og hun var født i 1880 med far Thor Halvorsen. Det forandrer saken, ikke rart vi ikke fant noe i Gjerpen! Har du funnet ut hvor hun var i 1900?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.