Gå til innhold
Arkivverket

[#58529] Tora Maggi Thorsen


Gjest Marit Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er konfirmasjonen hennes: Kildeinformasjon: Telemark fylke, Solum i Solum, Ministerialbok nr. I 10 (1888-1898), Konfirmerte 1895, side 170. Permanent sidelenke: LenkeDer står det at hun er født i Søndeled av ungkar og 'omstreifer', blikkenslager Thor Halvorsen og pike Kristine Eriksdtr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det står noe ytterst i margen om at hun ikke ble konfirmert men deltog i forberedingene. Var hun ikke døpt? Greier ikke å tyde alt, kanskje noen kan hjelpe her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ved vieslen hennes står det og Søndeled. Jeg ser det slik at hun hørte til en dissentermenighet, men kan ta feil. Finner henne ikke i ft 1900, men hun må jo være et sted i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Lenken din virker ikke: LenkeNei, det er ikke mulig, denne Kristine er født i 1895! Så feil kan det ikke være, dessuten er og hennes far for ung til å ha en datterdatter født i 1880.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det var fint-:) Men ingen tegn til verken henne eller moren der i 1900. Jeg har gått gjennom hele Telemark fylke, da det av og til hender at noen ikke står med etternavn. Men ingen tegn til henne der. Hun er som sunket i jorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Dersom hun fikk en sønn i 1902, kan hun vel neppe være død-:)I Telemark er hun ikke, kanskje i Aust Agder?mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

Da hun gifter seg i 1902 står hun som bosatt i Ø.Porsgrunn, hennes far er forlover. Dette tilsier at begge lever i 1900. Kan hun være ført opp med feil etternavn? Ikke uvanlig i FT, kan dette være henne? Lenke Fødested står med: Roed?? Sonlied?? Ned, dette er avskrivers tydning. Ett forslag er at dette skal være Rød i Søndeled, det finnes Rød gårder der. Bare en hypotese, men... Faren finner jeg ikke selv om han må være der et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det er en mulighet, Marit. Da bør du i tilfelle kunne finne henne der hvor Thora var født.Jeg er enig med Eva Helene at hun må være satt opp med feil navn.Fant en Thora Halvorsen og der var det og en enke Kirsten Halvorsen, men denne Thora stod som født i 1878.Hun er ihvertfall _et_ sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.