Gå til innhold
Arkivverket

[#58530] Guttorm Helgesen og Magnhild Ambjørnsdatter. Hvor kom de fra?


Gjest Torbjørn Steen-Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Jeg har et ektepar som dukker opp på Nøtterøy. De heter Guttorm Helgesen og Magnhild Ambjørnsdatter. men jeg vet ikke hvor de er fra.De får følgende barn på Nøtterøy:Margrete, født 6. juni 1754 på Tømmerholt. Hans, født 14. september 1755 på Gurerød under Østre Nøtterøy Else, født 2. juli 1759 på samme sted. Tvilling Ingeborg, samme dato. Tvilling. Anders, født 15. oktober 1760 på samme sted. Christen, født 24. mai 1753 på samme stedJeg vet hvor de flytter (plassen Solia) og hvor Magnhild dør (på Torød). Men jeg vet ikke hvor de kommer fra eller hvor de ble gift. Har prøvd alle omliggende sogn, men finner ingen faddere eller svar. Kan noen hjelpe???Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Dette er bare et forslag: Fant denne på FS: Guttorm Helgesen ,født 21 juni 1716,Sem ,Vestfold,med en far som heter Helge Grette. [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=100121185773&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9Vfol&juris2=Vfol&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Vestfold&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke Han er antagelig døpt opp etter en bror,som ble døpt 1 dec 1709,med samme far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Her kommer dåpen til Guttorm Helgesen (født på Grette) Han er døpt 21 juni 1716,Sem,Vestfold.(Nederst på venstre side) Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Sem i Sem, Ministerialbok nr. I 1 (1702-1763), Fødte og døpte 1717, side 35. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8188&idx_id=8188&uid=ny&idx_side=-26>Lenke Permanent bildelenke: LenkeFant dødsfallet til 'din' Guttorm.Han døde 1778,alder 62 år.LenkeKan dette være en bror av Guttorm?Denne heter Hans Helgesen Grette,og han gifter seg i 1742 med Maren Nilsdatter. Lenke Vet ikke om det kan være samme mann som gifter seg igjen i 1748? Enkemann Hans Helgesen,Nedre Grette,med pigen Jøran Olsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Tusen hjertelig. Jeg hadde denne Guttorm i øyekroken fra før, men fikk ikke alt til å stemme. hadde imidlertid ikke sett notisen fra 1647¨. Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.