Gå til innhold
Arkivverket

[#58536] Hvem var far til Asta Sigurdsen f. 12 juni 1892 i Kristiania, og hvor ble han av


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Therese Stordalen Henriksen

Bollerud, gårdsnr. 116, Slagen, bruksnr. 5:'Hans Eriksen, 1861-1900, sjømann. Han var fra Hem i Undrumsdal. F. ca. 1815; ektet 1850 Elen Andrea Henriksdatter, f. 1826, se ovenfor, d. 1874.Fem barn: 2. Jørgen Edvard, f. 1852. 3. Karen Helene, f. 1858, ektet 1897 stuert Anders Olsen, Robergrønningen. 4. Karl Henrik, f. 1862, sjømann; ektet 1894 Karen Amalie Antonsdatter fra Våle. 5. Ellevine, f. 1865, ektet 1890 sjømann Ole Olsen, Robergrønningen. - Efter 1900 blev parten solgt til Lars Johansen. Han døde ugift 1922, hvorefter parten blev solgt til fru Alma Fevang, som solgte 1925 til sønnen Einar Fevang. Han solgte 1927 til nuværende eier Jørgen Horgen.'LenkeSem og Slagen bygdebok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Ellers kan jeg opplyse at jeg i dag har sendt en forespørsel til Statsarkivet i Kongsberg for om mulig finne en bidragssak. Jeg skulle tro at faren til Åsta måtte betale litt i bidrag hvis han levde, og er vi heldige så får vi et navn i alle fall.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Da ville det vært hyggelig om vi fikk vite hva du fant ut :-) Jeg minner om at de også har skipsruller på Kongsberg. Du kan sjekke ut Sigurd Andersen bosatt i Fredrikshald der - om det er noen spor som skulle kunne gi noen svar.Lykke til! K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.