Gå til innhold
Arkivverket

[#58563] Hvem var min oldefar?


Gjest Gudmund Holthe
 Del

Recommended Posts

Gjest Gudmund Holthe

Hans navn var Ole Aasmundsen og min farfars far, men jeg har ikke klart å finne personen igjen noe annet sted. Min farfar -Karl Gustav - var hans såkalt 'uekte' sønn og det gjør det jo noe vanskeligere, men noen med bedre sporsans enn meg kan kanskje gi meg en hånd? De to eneste jeg har funnet i folketellingene med dette navnet - og passende alder - fant jeg i Akershus (Skedsmo) og Vestfold (Sandar). Har ingen grunn til å tro at det er noen av disse.Dåpsprotokollen finnes her: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Verken i denne debatten eller den forrige med samme spørsmål klarer jeg å finne noen Karl Gustav eller Ole Aasmundsen i lenken du legger ved. Kanskje du skulle begynne med å fortelle oss hvor og når din farfar, Karl Gustav, ble født. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudmund Holthe

Dette ble nok litt vrient! Det aktuelle står her - øverst på høyre side: Buskerud fylke, Tyristrand i Hole, Klokkerbok nr. II 1 (1859-1878), Fødte og døpte 1869, side 27.Min farfar Karl Gustav Olsen ble født 15.10.1868 Far: Ole Aasmundsen Mor: Karen Marie Nilsdtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudmund Holthe

Ja her dukket det opp mange kandidater! Til Berit Knudsen: Enig i at fyren fra Bygland ligger godt (eller tynt!) an! Jeg er bare skeptisk til mobiliteten i gamle dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Mobiliteten var større enn vi tror, kanskje ikke minst blant håndverkere.Berit lanserte i innlegg 8 et par alternativer til min kandidat i innlegg 7. Baker Ole Lie i Christiania kan vi nok se bort fra, ettersom denne var gift. Bakersvenn Ole Lie i Skien kan være verdt å sjekke ytterligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudmund Holthe

Takk for hjelpen - fra så mange - så langt! Om den rette er å finne blant de foreslåtte må nok undersøkes nærmere.Mvh Gudmund Holthe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.