Gå til innhold
Arkivverket

[#58567] Gosse Isebert født ca. 1763 i Friesland, Holland


Gjest Stein Norem Wisted
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Norem Wisted

Vet noen om det er søkbare sider for Holland, og da særlig Ameland i Friesland ? Jeg leter etter opplysninger om nevnte matros som oppga at han var født der. Jeg forstår ikke Hollandsk eller Frisisk (?)Hilsen Stein N. Wisted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

Legger også inn en link til Nederlandse Genealogische Vereniging LenkeEn Isebaert utvandret til det nordlige Nederland fra Vlaanderen (Flandern) i 1660Migratie van Vlamingen en Walen naar de Noordelijke Nederlanden voor 1700# 4174 Melchert Ariaensz IsebaertMerk: bare en del av Nederland heter Holland, nemlig Noord-Holland og Zuid-Holland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Norem Wisted

Takk for tips. Det ser ut til at det kan bli vanskelig når jeg verken forstår hollansk eller er kjent i hollanske kilder.Det er 'ikke så viktig'. Det er en involvert i en straffesak som jeg bare kunne tenkt meg å hatt litt mer opplysninger om, ikke minst sjekket de opplysningen han selv ga i rettsaken. han sa han var fiskersønn fra Ameland, og født ca. 1763Hilsen Stein N. Wisted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.