Gå til innhold
Arkivverket

[#58568] Leter etter vielse


Gjest Ingerd holthe
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingerd holthe

Leter etter vielse mellom Hans Peter Moe og Sofie Olea f. Olsen. Første barn ,Valborg Marie, døpt i Bakke, Eiker i 1880. Mvh Ingerd Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingerd holthe

Tror også det. Første barn, Valborg Marie, ble født i 1880, så vielsen må jo ha vært før det. Er helt ny innen slektsgransking, så jeg leiter mye, stanger hodet i veggen. Ingerd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om nå Sofie Olava kom fra drammen f. ca 1851, kan dette være en passe kandidat: LenkeProblemet med å finne henne i 1865-telling er at Drammen på den tiden også var Strømsgodset, og det står ført under Vestfold og ikke uskerud fylke.Kirkebøkene derimot mener jeg er ført under Buskerud, så det blir ikke så lett å finne ut i hvilken kirke vielsen var.Som du sier nok rett før 1880 .Finner ingen opplysninger under Fam. search heller?Det eneste håp er at noen lokale slektsforskere kjenner denne familien, og fanejunkerer Hans Peter Moe f. Eiker.Håper du får hjelp her. Ellers kan det lønne seg å kontakte Eiker historielag.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Flott at du fant vielsen også Kristinn, da gjettet jeg riktig på foreldrepar i Drammen i 1865-telling. Så da fikk du foreldres navn både fra kirkebøker og folketellinger.Hyggelig.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Ja det var gøy! Var det tradisjon at man giftet seg på brudens hjemsted på den tiden, tror du, Gunn? Synes ofte det er slik? For den saks skyld er det kanskje tradisjon ennå?K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, ofte var det vel slik at man giftet seg på brudens hjemsted, men det kunne jo være at brudeparet giftet seg der de arbeidet også. Slik som i dag.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Hei Ingerd :-)Dette er nesten utrolig, vi deler tipp-oldeforeldre.Min oldemor er Caroline, som du ser i tellingen for 1865.Jeg har slekta bakover, så i morgen kan jeg ta den med så du får se. Med hilsen fra Mette på kurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.