Gå til innhold
Arkivverket

[#58580] Lars Ivarsen Hatland - hvor ble han av? kan noen hjelpe?


Gjest Dag Solberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Dag Solberg

Lars Ivarsen Hatland f. 12/9-1862 i Haus var bror av min morfar. Ifølge ættebok for haus flyttet han til Sverige. Imidlertid skal han ha bodd i Ski 1884. Dette iflg. en attest skrevet av presten i haus. Dette var attest for dåp og konfirmasjon. Det ble også skrevet ut en lignende attest 15 februar 1883 på begjæring fra byretts-referent Gløersen i Kristiania. Ved en tilfeldighet ble jeg oppmerksom på en Lars Hatland som ble far til et barn f. 21/6-1907 i Hurum. Barnet fikk navnet Ludvik. Denne Ludvik er nevnt utreist til Amerika 1927. Kalt Ludvik Hatland da. Nå viste det seg at barnefaren Lars Hatland var født 1880 og bosatt i Kristiania 1907. Spørsmålet er da om denne Lars kan være en sønn av Lars Ivarsen Hatland. Kan noen hjelpe meg? Med vennlig hilsen Dag Solberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.