Gå til innhold
Arkivverket

[#58590] John Thomassen


Gjest Mari Johansson
 Del

Recommended Posts

Gjest Mari Johansson

Jag forskar på min mormors sida och har kommit så långt som till hennes ff ff som heter John Thomassen. Detta har jag funnit i Hattfjelldal, Ministerialbok 823A01, 1860-1878, Vigda. Hennes ff f Gabriel Johnsen f.1809 Krutå, Död 1900-10-13 Krutå gifter sig 1877-07-29 med Elisabeth Williamsdatter f. 1819 Vefsen. När de gifter sig står deras fädrar uppskrivna och det är till Gabriel , Far John Thomassen och till Elisabeth, Far William Nilsen. Jag har sökt denna John Thomassen i digitalarkivet 1801 och 1865 men inte kunnat finna han. Känner någon till denna John Thomassen, vem var han gift med, Hade han fler barn? Tacksam för alla uppgifter om denna familj. Mvh Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hei Mari! 823 Hattfjelldal Kapellsoknet Hattfjelldal ble ved kgl.res. 3.8.1859 utskilt fra Vefsn som eget prestegjeld. Det hadde vært kapell der siden ca 1730. Det nye prestegjeldet omfattet 'de saa kaldte Susendalens og Rysvandsbygdens Districter til og med Gaarden Gryteselv -'.Ministerialbøker før 1860; se 820 Vefsn. [url="http://www.arkivverket.no/arkivverket/kilder/medier/mikrofilm/mikrokort/kb-nordland.html#823>Lenke Hvis Hatfjelldal gikk under Vefsn på tellingen 1801 kan det kanskje være en av disse gårdene John bodde på ?På tellingen 1801 fant jeg disse to Jon Thomasen,68 år ,på gården Søfting: LenkeJon Thomasen,på gården Krutaaen,13,år,ugift:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Johansson

Ann-Mary tackar så hjärtligt för dessa uppgifter, han som är 68 år tror jag det inte är för då skulle han ha varit 76 år när han fick Gabriel så jag tror mera på han som är 13 år och som bor på krutå, det är ju där Gabriel ska vara född. Jag tackar så jätte mycket för dessa tips Mvh Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.