Gå til innhold
Arkivverket

[#58592] Hans Bertelsens familj


Gjest Thorhild Johansson-Borg
 Del

Recommended Posts

Gjest Thorhild Johansson-Borg

Jag forskar på min mammas sida och har länge letat efter uppgifter på min mf.ff.f. Hans Bertelsen f. 25/8-1790 i Vaale, Vestfold. Hans Bertelsens hustru Kirstine Andersdatter hittar jag inga uppgifter på och undrar om någon känner till denna familj.Mvh Thorhild Johansson-Borg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det var en Hans Bertelsen som giftet seg i Ås, Akerhus med en Kristine Andersdtr 23/9 - 1809, men det kan vel ikke være den samme? Kildeinformasjon: Akershus fylke, Ås, Ministerialbok nr. I 2 (1778-1813), Ekteviede 1808-1809, side 602-603. Permanent sidelenke: LenkeDet var det eneste ekteparet med slike navn jeg fant på FS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Barn av Ås-ekteparet, fra FS: Andrine 1812 Ås, Hans 1817 Kråkstad, Maren 1820 Kråkstad, Baltzer 1823 Kråkstad og Sibilla 1827 Kråkstad. Jeg vet ikke om du kjenner igjen noen av disse navnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Beklager hastverket vedr. navnet til Hans Bertelsens ektefelle i innlegg 2.Dette var en skikkelig miss.Men den Hans Bertelsen som nevnes i innlegg 4 og 5 (med riktig navn på ektefellen) ser ut til å ha lite med Våle å gjøre. Her tror jeg han er han i 1801 i Ås Lenke . Lenken til hans ekteskapsinngåelse (i innlegg 4 knytter ham til gården SOELBERG i Ås.Men det kunne vært interessant å vite kildene for opplysningene i innlegg 1.IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorhild Johansson-Borg

Min mf.f hette Baltzer Hansen f. 24/9-1823 i Kråkstad så det stämmer med familjen i inlägg 4 och 5. Nu blir det lättare att hitta uppgifter på Kirstine Andersdtr. Ett stort tack för hjälpen.Thorhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Flott, - da er man vel kommet et langt stykke videre. Men det er en ting jeg har vanskelig for å forstå:Baltzers far, Hans Bertelsen f. 25/8-1790 i Vaale, var altså 19 år gammel, da han inngikk sitt ekteskap i ei bygd et godt stykke fra der han ble født. Hvordan har man funnet ut at denne unge brudgommen var født i Våle?IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Beklager, men jeg har min tvil om at Hans Bertelsen i Våle er den samme som giftet seg i Ås.Hans Bertelsen og Elisabeth Hansdt. i Våle fikk jo 5 barn iflg.(2) Nå har jeg sjekket fadderne til disse barna:Olea Bertelsdt. Haagestad går igjen på alle barna. Hun står alltid først. Så kommer Grete Marie Bertelsdt., med og uten Ø.Bakke, 3 ganger og deretter Ole Bertelsen Haagestad 2 ganger.Hans Bertelsen i 1801 sammen med foreldre og søsken. Obs. broren Ole ble født ca.1805 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorhild Johansson-Borg

Jag håller med dig att det inte verkar vara rätt Hans Bertelsen som är född i Vaale. Däremot är det säkert rätt som har gift sig i Ås. Baltzer stämmer.Jag kan ta det ifrån början, min mf. Erling Hansen f. 18/1-1902 i Oslo (Rikshospitalet 1901-1904 Ministrialbok födda 1902) mf.f Bertran Hansen f. 29/10-1862 i Oslo (Grönland 1862-1868, födda 1863 sid 49) mf.ff Baltzer Hansen f. 24/9-1823 i Akershus (Krogstad 1813-1824 födda 1823 sid 84) mf.ff.f Hans Bertelsenhälsning Thorhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Bare hyggelig (jfr. annet tema). Om du vil, kan jo også sjekke mine tema nr. 58595 og 58601.Dessuten:Feiersvenn Carl Fredrik Kulander, f. 28.02.1891 i Haga i Gøteb/Bohuslän, Sverige.d. ……………..Viet 02.08.1919 hos byfogden i Haugesund, Rogaland i Norge. Skilt fra konen Amanda Oliversen (min farfars kusine), ca. 1923, Carl Fredrik Kulander reiste tilbake til Sverige, skal ha vært i Södertälje og Jönköping. Finnes han registrert død i Sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorhild Johansson-Borg

Carl Fredrik Kulander var vid sin död kyrkobokförd i Södertälje d. 27/6-1957, änkling 12/12-1956. Han gifte om sig 5/11-1930 med Gunni Augusta Ingeborg Hammarlund f. 7/1-1892 i Vassunda Uppsala län, d. 13/12/1956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.