Gå til innhold
Arkivverket

[#58603] Smedsbugt i Kragerø


Gjest Ragnar Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnar Halvorsen

Er det noen som kjenner til dette stedet?Leter etter foreldre til matros Joseph Andreas Torjusen født 1854 og Karen Kirstine Sørensen. I dåpen til deres sønn Arnt Severin Torgersen 16.11.1879 i Kragerø så dukker stednavnet Smedsbugt opp. Jeg har noen bøker om Kragerø men finner ikke dette navnet noe sted. Takknemelig dersom noen kan hjelpe meg på rett spor.mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Smedsbukta ligger på venstre side av byen. Mellom Barthebrygga og Tallakshavna.Jeg limer inn en kartside fra Kommunens hjemmeside her.LenkeOm den ikke lar seg åpne så kan du skrive Smedsbuktveien i adresse feltet på kartsider under eks.p. gulesider. eller Finn.no, eller Norgeskartet osv.Om du ønsker bilder fra stedet kan jeg godt sende noen. Jeg bodde der på -90 tallet.Når det gjelder personene du nevner skal jeg se om jeg kan finne ut noe mer senere.Hilsen Kerstin Thorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Tusen TakkJeg sier ja takk til bilder fra stedet Kerstin. Det er nok rette Joseph du har funnet Aud. og nok en gang, tusen takk begge tomvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

I Sannidal og Skåtøy bygdebok nr.2 side 444 står det skrevet under eiendommen Aasen g.14, b.40Dette huset skal være flyttet fra Hegrefjeld, Borteid i 1865 av en Torjus Arnoldsen. Huset skiftet ofte eiere.Det står dessverre ikke noe mer om denne familien. Aasen ligger ytterst på Malmhella. - Se Valberg på kartet.Om du har en adresse jeg kan sende bildene til, så får du både gamle og nye bilder. Muligens også fra Malmhella.mvh. Kerstin Thorsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Takkdersom jeg får mail adressen din, så skal jeg sende deg all info om meg. mail adressen min er: rhalv@start.nomvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Bildene kommer i løpet av helgen.Regner med at du har funnet vielsen til Joseph og Karen. Hvis ikke finner du den her. LenkeDer vil du se at han er født i Skåtøy og hun i Eidanger. Det er også skrevet ned når de er født og konfirmert.Mvh.Kerstin Thorsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Takker igjenjeg fant dåpen til Joseph i Sannidal , og der finner jeg også dåpen til moren Abrahandine Lenkemvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Tusen hjertelig takkDette var mer enn jeg noen gang hadde klart å skaffe selv. Sender deg det jeg har så langt på denne grenenn av familien på mailmvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.