Gå til innhold
Arkivverket

[#58607] Jacobine Eliasdatter (Eliasen) ett sted i Norge mulig født 1882


Gjest Mona Moum
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Moum

Mine barn har på sin fars side en mystisk kvinne. Jacobine Eliasen ant født 1882. Hun fikk en datter 10aug 1901. Hun fikk navnet Gurine Johannssen. Gurines far står oppgitt til å være Ole Jensen Soltvedt født 8 jan 1836 på Ostrøy i Hordaland og moren Jacobie Eliasen oppgitt til å være 19 år ved Gurines fødsel. Personlig tviler jeg på at en kar på 64 klarte å besvangre en pike på 18år. Det som gjør det hele merkelig er at hun bare forsvinner ut i historien. Nå kan det jo hende at denne Soltved var en sjarmør, men hvor kom Jacobine fra og hvor dro hun etter at datteren hennes ble født. Hun (datteren) ble satt for til en Familien Alver på Alversund, etter hva jeg har blitt fortalt. Men denne grenen vet vi ikke noe om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Vet du hvor Gurine ble født ? Greit å ha et utgangspunkt når man skal begynne å lete etter mora,og hvor hun kom fra,ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Moum

Bergen har jeg fått oppgitt. Har søkt rundt i kirkebøker men ikke funnet henne. Hun kan også ha blitt født på Ostrøy Haus eller et annet sted i Nord-Hordaland. Jeg har saumfart Haus utenresultat. Ditto med Lindås, Seim og Alver.. Samt domkirken i Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hei Mona.Her er noe merkelig ja. Dersom mora het Jacobine Eliassen og faren Ole Jensen Soltvedt, hvordan kan da Gurine hete Johannessen til etternavn? Nå kan jo Jacobine være datter av en Ekias Johannessen, eller hun kan ha giftet seg med en Johannessen og Gurine har fått hans etternavn. Vet du noe om hvor Gurine ble konfirmert og eller hvor/når hun giftet seg? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Moum

Eneste jeg vet er at hun fikk en datter Gunn, husker ikke hvilket åt og en sønn- Yngve 19.09.1933(4). Da bodde hun i Bergen sentrum Hun giftet seg med Oluf Halvorsen født 1902 i Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Den som leter, finner. Her er konfirmasjonen til Gurine Johannessen i Domkirken i Bergen 13.05.1917. Foreldre var fraskilt mann og Los Ole Jensen og tjenestepike Jakobine Eliassen. Se post nr.23her: LenkeHvorfor hun het Johannessen til etternavn skjønner jeg ikke, om det da ikke er etternavnet til dem hun vokste opp hos. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.