Gå til innhold
Arkivverket

[#58621] Thor Halvorsen & Kristine Erikdatter = Tora Thorsdatter


Gjest Marit Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Iversen

Klarte å slette det andre tema. En oppsumering:Det jeg vet er at Thor Halvorsen(omstreifer,blikkenslager) og Kristine Erikdatter fikk en datter ved navn Tora Magdalene Torsdatter i Søndeled 1880. Tora M. Torsdatter konfirmasjon: Solum 1895. (Telemark fylke, Solum i Solum, Ministerialbok nr. I 10 (1888-1898), Konfirmerte 1895, side 170.)Tora giftet seg i 1902 med Halvor Berntsen (med i menighet Tabernaklet) (Telemark fylke, Porsgrunn, Ministerialbok nr. 11 (1895-1919), Ekteviede 1902, side 329.) og samme år fikk de en sønn- Henry Berntsen. Toras far Thor Halvorsen er forlover ved vielsen.Jeg finner ikke foreldrene til Tora noe sted. Søndeled er i Aust-Agder og jeg tenkte at der måtte hun jo stå, men nei da…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Søren Storaker
Gjest Marit Iversen

Hvordan lager du lenke til den siden?Denne Thor Halvorsen jeg leter etter fikk barn med Kristine Eriksdatter i Søndeled i 1880. (Han var omstreifer og blikkenslager.) Barn: Tora Magdalene Torsdatter. Tora er min Oldemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Søren Storaker

Nei, Tor Halvorsen f. 1858 i Eggedal var et bomskudd. Han er på Bergerud i FT-1900 LenkeOg nå ser eg du har fått svar på spørsmålene dine (i den opprinnelige debatt-tfåden). Tor Halvorsen var ein Strømsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.