Gå til innhold
Arkivverket

[#58626] De Galders gods


Gjest Finn Oldervik
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

OK, da kommer det meste på plass, om du gir oss litt tid;Sagstad Ødegård er kanskje Sandstad Ødegård i Hardanger Len, vi bør vel kunne finne den. Men hvor?Høussdalen kan, som jeg var inne på, være Haugsdal i Fana, Nordhordland, eller Hoysdal, også i Nordhordland, så her må vi vel undersøke noe nærmere.Brachued kan kanskje være Brattetvedt i Skånevik sogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Det ville være fint om du kunne legge ut resten av de Galders jordegods, da vil vi lettere sortere gårdene opp mot opplysningen i Norske rigsregistranter.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

..og da ser vi at Brattetevdt kommer på samme siden, så da jeg foreslo den gården som Brachued, må det ha vært feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Har transkribert gardsnamna og sett eit nr. frammom slik at det er lettare å referera til. Vonar at tabellen er lesbar. Veit ingen annan metode enn å fotografera skjermen for så å leggja biletet inn i eit fotoprogram for¨å leggja tabellen inn som eit bilete. Finst det enklare metodar?

bilete7196.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Eg har elles fått originalane frå historikar, Arne Solli i Bergen og eg har fått løyve frå han til å leggja dei ut her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Flesland

Ifølge Fana bygdebok bind 1 (Larsen, 1980) s 367 fikk Kristoffer Galde følgende gårder i Fana etter foreldrene: Haugsdal, Frotveit, Øvre Dyngeland, halvparten av Milleshaug og Nedre Brattland. Søsteren Berete fikk Grimstad, Søreide og Sælen. Alt ser ut til å være gammelt Nonnesæter gods som hadde gått via Vincents Lunge til Abelone g.m. Tønne Galde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Takk til Vidar for den orienteringa (116).No har vi jo for eit års tid sidan drøfta familietilhøva innan den yngre Galleslekt, og ikkje rettare enn eg hugsar så var det vel berre Beret (Berte?) som var dotter til Abelone Lunge. Kristoffer Tønnesson Galde var son til Tønne Galle og Vibeche Bech. Sjå m.a. innlegg (43) av Tor Weidling. At det var lungegods i jordeboka til Kristoffer Tønnesson Galle til Vremb kom kanskje av at kona hans var av Biltætta (?), men det kan og vera at Biltane ikkje å klarte å løysa inn odelsgodset som dei gjorde krav på i 1622.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Fra Tønnes' 1. ekteskap med Abelone var vel også sønnen Mads, som fikk datteren Abelone, død 24 Mai 1676 i Lurøy, (g.m. fogd over Helgeland, flensborgeren Jens Olufssøn Mechlenborg, død 16 Juni 1676) ?Hvilken (Jochum) Bech/Beck var Tønnes' 2. svigerfar ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Per (118)Denne Mads Tønnesson Galle med Abelone som mor kjenner eg ikkje til og han vert heller ikkje nemnd av Weidling i innlegg (43). Han måtte helst vera avliden før søstra Berte og den omtalte Abelone Madsdotter ville verta utan arv etter farsøstra etter datidas arvelov. Det er likevel rart at ho ikkje vert nemnd i samband med odelssøksmålet til Daniel Bille, då Abelone Madsdotter vel ville ha betre odel enn Daniel og søskena hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg har ofte lurt på hvem 'Halle', som eide Tesdal i Etne i 1646 (Kontribusjonsskatten) var. Det står slik i Etne-soga I av Ståle Dyrvik;'de Welb. Hallis goeds Smør 2 1/2 Løbr - Alle Helgenns goeds Smør 3 1/2 Løbr - forne Allehelgens och de Hallers Ommbudsmænd bygger All gaardenn.'Nå vet jeg at dette var Galle, og ikke Halle. Bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Flott Arnfrid, men kva gøymer seg bak 'Allehelgens goeds'?Eg går ut frå at Tesdal i Etne er det same som Texdal i lista?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Allehelgenskirken var et kongelig kapell med hospital (hospitalkirke). Det lå i Vågsbunnen. Rester av murene er nylig avdekket. Søk evt Allehelgenskirke Bergen i Google.Ja Texdal må være Tesdal, slik jeg vurderer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Takk igjen!Men det eg lurar mest på er kor vidt det godset som følgde denne kyrkja i sin tid vart overteke av andre, var det stort, og kven overtok godset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

fra Jo Runes doktorgradsoppgave:'Utstein kloster i Rogaland var eigen forlening saman med Allehelgenkyrkjas gods, der dei eldste jordebøkene er frå 1640-åra (Rentekammeret: Lensrekneskapar II, s. 228–229; Stathaldar-arkivet, s. 38). 'Lenke til hele oppgaven i den andre debatten din, Finn.Jeg kan selvsagt finne frem BBH, men jeg tror vi finner det meste på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.