Gå til innhold
Arkivverket

[#58633] Tippoldefar fra SVERIGE


Gjest gunn nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest gunn nilsen

Leter etter min tippoldefar Hans Petter Larsen fra sverige. han var buntmaker og ungkar og bodde på Thomsheia i kragerø,han har en sønn som er født 10-6-1869 Hans magnus hansen døpt på skåtøy 29-8-1869Hvor i sverige er han FØDT og hvem er hans foreldre MVH Gunn Nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gunn nilsen

hvet bare at han fikk sønnen hans med enke kristina terjesdatter fra kalstadkilen kragerø og at de ikke var gifte til dåpen til hans står det bare at han kom fra sverige MVHGunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexandra M. Ringnes

Hei igjen,har prøvd å søke etter svensken i ft 1865 på personer med yrker som buntmaker, garver og pelsarbeider og som samtidig er født i Sverige. Jeg finner han ikke, men han kan jo rett og slett fortsatt være i sverige da..Jeg fant barnets konfirmasjon, men det står vel ikke mer om faren der tror jeg: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4805&idx_id=4805&uid=ny&idx_side=-39>LenkeJeg fant derimot moren i 1865, fortsatt gift da, men det hadde du kanskje fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gunn nilsen

Hei alexandra har kikka på dåp i håp om at det sto noe der, men det gjorde det ikke men det var flott at du 1865 tellinga for meg. klems til deg også Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Sjur Høgberg

Hei! Jeg hadde litt ekstra tid på Statsarkivet på Kongsberg i går og kikket gjennom folketellingen for Kragerø i 1885 for deg (i fall fødested skulle være bedre angitt der).Så gjennom gårdene/husene Løkken og Thomasheien 1 - 119. Jeg fant ikke Hans Petter Larsen der. Ett av bildene var riktignok veldig bleket og vanskelig å lese. Kragerø består av mange flere kretser enn dette, så det jo mulig at han fremdeles var i kommunen på dette tidspunktet. Lykke til med videre leting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gunn nilsen

Hei sjur Takk for hjelpa det var veldig sniltav deg å lete på statsarkivet.Kommer nok ikke til å finne ut noe om han, da jeg bare har navnet og at han kom fra sverige Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Her er Hans Magnus født/døpt LenkeDet står desverre ikke hvor far er fra. Innflyttingslistene neste, kanskje finner vi han der ?Hilsen Anne Lene Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

1865-telling for 0111 Hvaløerne Distriktsnr. Side Skuledistrikt Sokn Prestegjeld Gard Merknad (gard) Overskrift 138 2 188 2det Hvaløer Hvaløer Sandvad 24d 1 Personnr. Hushald Førenamn Etternamn Fam. stilling Yrke Sivilstand Alder Kjønn Fødestad Stort kveg Rug Havre Poteter 772 32 1 Lars Hans. Husfader Husmand med Jord g 69 m Sverige 1 1/8 3/4 1/2 773 1 Anne Andersd. hans Kone g 60 k Sverige 774 2 Hans Lars. Søn Matros ug 23 m Sverige ? 775 3 1 Edvard Kristens. Familiefader Inderst Matros g 26 m Sverige 776 4 Hanna Larsd. hans Kone g 27 k Hvaløerne 777 5 Emil Haldor Edvards. Søn ugEn mulig kandidat????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.