Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Roy Kåsa

[#58638] Cencus 1920-30 New York Brooklyn

Recommended Posts

Gjest Roy Kåsa

Kan noen hjelpe meg med å finne Albert Woll som var født 1891? Han er sannsynligvis født i New York. Han var i 1924 bosatt i Brooklyn som Snekker. Her møtte han ei norsk jente som vendte hjem til Norge i 1924 og fødte en sønn. (På Fsearch er det en Albert Woll f 21.07.1891 i New York som er en mulig kandidat.)Roy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Alexandra M. Ringnes

Hei RoyVet du om Albert hadde norske foreldre? Og vet du hvor han døde, han du viser til på familysearch bodde i New York da han døde i 1962.mvh Alexandra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Roy Kåsa

Heisan. Nei, jeg vet desverre ikke noe om Alberts opphav. Det eneste som er sikkert er at han var født 1891. (iflg. kirkeboka ved fødselen av hans sønn her i Norge.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen,Jeg har søkt litt på www.ellisisland.org og finner et par mulige: Alberd Wold, fra Nederland, ankom NY i 1914 ca 23 år gl, og Alberth Wold som ankom 1923 ca 30 år gl.Var det sånn at han gifta seg i Brooklyn i 1924?mvh Alexandra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan H. Trelsgård

Dette spørsmålet har jo temastarter kommet med før. Da bør man i det minste henvise til forrige tema slik at unødvendig dobbeltarbeid unngås - Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Roy Kåsa

Sorry Jan, du har rett!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen,jeg ville ha prøvd fødselsregistret som det var foreslått her, Hidra menighet har adresse Flekkefjord og tlf 38328120. Jeg har ringt menighetskontorer før, og de er gjerne hjelpsomme. Hvis protokollen er sendt til Kristiansand, ville jeg prøvd en mail med navn på barn og foreldre samt når og hvor han er døpt. Jeg tror de hjelper til med slike henvendelser hvis de har tid.klems Alexandra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Roy Kåsa

Takker for hjelpen Alexandra! Vil som Jan og du foreslår prøve disse mulighetene. Men vet du (eller andre) om tilgang og søk i US Cencus er kun betaltjenester?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.