Gå til innhold
Arkivverket

[#58650] Aasen Frosta NT 1818


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Innerst Christen Hansen og Berit Peersdtr. hadde en sønn Hans 31/10 1818 paa Scheilstadaunet. Hva ble av Hans? Kan ei bygdebok ha svaret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Christen and Berit are my great greatparents; their daughter Andrianna (born 1834)is my ancestor. They got married Nov 22 1818 in my notes. Do you know if that is correct?Vennlig hilsen Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Hello Grete, I see the marriage in Frosta-Aasen church book 1818 22/11 page 368. You can read debatt #58643 to find about Andrianna's brother Hans. Interesting you should find this question. I wonder if you know about Hans before?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Thank you, I read and printet debatt 58643 and I will put the information about Hans in my ancestor program. Christen and Berit got 8 children, the last one born in 1837. Hans moved to Brønnøy in 1845. If you need more information about this family and their roots, I'm glad to give it to you. The roots go all the way back to Germany.Vennlig hilsen Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

I don't need more information as I just need something on Hans and his uekte barn. The woman he had the 2 uekte with is from Sømna and Brønnøy. The other child who must be his, Johan Andreas, was born at Horn in Brønnøy. The information will be used in the bygdebok for Brønnøy. If you need any more about these folks, just ask, and thanks for writing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Grete Jøraas

MargaretI would like to have more information about Johan Andreas in (7), when he was born etc. Or - if he is in the new Brønnøy BB I will buy the book:-)takk fra Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Hi Grete,Johan Andreas ble født 6/10 1843 Horn Brønnøy. Han giftet seg 8/1 1871 Namsos med enke Gjertrud Paulsdtr. Hestvigen. Han kalte seg Johan Hansen Five. Jeg vet ikke mer. Mor til Johan var pike Anne Olsdtr. Horn, og jeg vet ikke hvem hun var. Johan skal komme i en seinere bind for Brønnøy under Horn lille fødte uplasserte uspesifert om Horn lille eller store.Hans hadde to barn til som enkem. Han ble gift 1856 i Donna og døde 1900 Jelstad Gildeskal. Hans barn er i Brønnøy Bygdebok bind 1 (ut nå) s. 529 under i:4a1. Det er et bilde der på sønnen (Hans) Kristian Skjelstad f. 1872.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Takk! Da kjøper jeg boken i dag, for Hans vil jeg se og sønnen vil jeg lese om. Går ut fra at boken kan kjøpes gjennom kommunen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.