Gå til innhold
Arkivverket

[#58658] Ellevine Andrine Andersen. Døpt 11 mars 1866 i Sem (Vestfold) Hvor ble hun av ?


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristinn Hegna

He he, forvirrende... Jeg antok bare at det var Nordre Skøyen gård ved Frognerparken i Oslo det var snakk om. Da ville det vært vestre Aker. Så hvilken 'nordre skøien' er det snakk om her?K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Kristinn Hegna

I folketellingen 1900 er 'Bækkestuen under Nordre Skøien' ført etter Frøen og Borgen, så da er det nok vestre. K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hvis nå min svigermor på 87 husker feil (det er jo en mulighet), så kan kanskje 'Andersen' blitt til 'Andrine', og da stiller denne saken seg helt annerledes.Jeg vet jeg tidligere har eliminert noen Elleviner, og skal forsøke å rekonstuere detKetil Firlig kastet en annen kandidat inn i debatten (se innlegg 37 her: LenkeSå kanskje jeg har vært inne i en 'Andrine-evje'?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Therese Stordalen Henriksen

Den Ellevine Anders. fra/eller tidligere bosatt på Kinnestad (fra Borre f.1855 ) i inlegg 55, kan det være Kimestad Gnr. 51 i Borre som er ment?Finner ikke henne der men....LenkeDet var en elevine der, men hun het Hansen og var født 1870, død 1 år(?)Men alle steiner må snus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Kristinn og Solfrid:Tusen takk for at dere 'står' på så mye :-)Jeg forsøker å følge opp det dere finner,men tiden strekker ikke helt til her akkurat nåJeg skal se nærmere på dette i morgenMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg har nesten tatt det for gitt at Ellevine kom fra Tønsberg-området da jeg lenge trodde at hennes datter var en del sammen med sin mor. Dette er ikke sikkert. Ellevine-navnet er overrepresentert i Vestfold, og faren til hennes datter er oppgitt til å være sjømann, noe som indikerer at de kan komme fra Vestfold, og det at datteren er oppvokst i Tønsberg/Åsgårdstrand gjorde at jeg nesten var sikker.Nå finnes det en liten mulighet for at datteren (som er født i Kristiania) rent tlfeldig kom til fosterforeldre i Tønsberg.Derfor har jeg har sendt en forspørsel til kirken i Tønsberg for om mulig få litt mer opplysninger om denne vansklige saken.Takker inntil videre mange av dere for et utrolig engasjement.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Til nr. 58: Er det sikkert at Aasta var født i Kristiania? Det oppgis slik i folketellinga 1900, men i konfirmasjonslista Lenke (hvor Aasta er innført) er fødested oppgitt til Sem, Slagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Arne:Nei i denne saken er jeg ikke sikker på noen ting bortsett fra hun ble voksendøpt som 15-åring, og jeg tror fortsatt at hun er født i Vestfold.Men vi har lett etter hennes foreldre ganske intens, uten å finne de, så derfor nevnte jeg i innlegg 58, på bakgrunn av det som står i Ft 1900, alt hun KANSKJE er født et annet sted.Men det er foreldrene jeg primært ønsker å finne.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Spørsmålet er hvem som gir opplysningene i 1900 og hvem som gir dem til presten i 1907...?For å samle noen tråder her: antar at den Ellefine Amalie andersen jeg lanserte i (14) er samme som Ketil lanserte i (37) i den andre debatten [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=58536&sok=&nr=2&antinnlegg=43#anker>Lenke og samme som denne født i Sem 1855, uekte datter av Anders Andreasen/Andersen Bruserød (nederst på siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.