Gå til innhold
Arkivverket

[#58662] Hvor ble Olga Karoline johansen f.1898 i Bodø av?


Gjest Bjørn Simonsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann-Mary Engum

Hei Bjørn! Ser ut til at det blir noe vanskelig å komme videre med Olga Karoline,født 31/8 1897. Vet sannelig ikke hvor jeg skal lete nå! Den eneste jeg har funnet på Dis Gravminner er denne damen som er gravlagt i LARVIK(fødestedet til Olga's far). Men det er sikkert bare tilfeldig at fødselsdatoen og fødselsåret stemmer. Søkte bare på navnet Olga,samt fødselsdato og år. Lenke Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Etternavnet til denne damen dsom var gravlagt i Larvik var Halvorsen,og hun er gravlagt sammen med ektefellen Jacob.(Det var et bilde av gravstedet)Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Simonsen

Ann-Mary! Det er nok ikke samme persjon Olga Karoline som vi søker etter for hun var født den,30/8-1898 i Bindal i Nordland.Jeg lurer på om Statsarkivet kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Bjørn!Dette blir nok vrient å finne ut.I innlegg 18 sier Anne J. Engmo at det ved Arne William's dåp er anmerket at moren er født 31.8.1897,men den VI fant var født i Bindal 30.8.1898. Hva kan være riktig? Prøv Statsarkivet,det kan være lurt! Lykke til! Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Tror jeg har funnet riktig dame,vi ble bare litt avsporet med dette med Bodø. I dette fødselsregistret for rikshospitalet står det nemlig(det som gjelder kun 1916) at Olga Karoline skal være født i Drammen,og her fant jeg ei Olga Caroline Johanmsen født 31.08 1897: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Bjørn!Fant en søster til Olga Karoline,på FS.Du må sjekke alt dette mot kirkeboken:Johanne Cecilie,født 16 juni 1886,døpt 18 aug 1886 [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=100376437664&lds=1®ion=12®ionfriendly=Norway&juris1=Norw9Busk&juris2=Busk&juris3=&juris4=®ionfriendly=&juris1friendly=Buskerud&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke Oluf Johansen,som er faren til Olga Karoline, skal være født i 9 okt 1859.Hans far er Johan Olsen. Oluf Johansen giftet seg med Thora Christine Haagensen 21 mars 1882 i Bragernes. Oluf's kone,Thora er født 25 sept 1859,og hennes far er Syver Haagensen,ifølge FS:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Simonsen

Hei Ann-Mary og Anne! Dette er kansje den rette Olga Karoline Johansen som vi har søkt etter.Svigerfar var på barnehjem i Drammen å ikke Oslo og begge foreldrene Olga Karoline og Martin var fra Drammen.Det ble fortalt at Olga Karoline emigrete til Amerika men hun er ikke registret eller funnet der.Da kan det kansje være denne Olga Halvorsen som døde i Stavern 1972 vi søker etter? Bjørn-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei Bjørn. Hvis det er rett Olga Karoline,giftet hun seg i Stavern i 1922 med Jakob Halvorsen. Her står det som du ser,at hun var født i Bragenes:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Simonsen

Hei Anne! Du har helt rett dette er den Olga Karoline som vi har søkt etter som du og Ann-Mary har funnet.Jeg vil takke dere begge to ennu en gang for meget god hjelp og anser søket avsluttet.Men jeg kommmer igjen med andre søk innen min slekt. Mvh. Bjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.