Gå til innhold
Arkivverket

[#58677] Familjen Ongamo från Kuolajärvi till Finnmark


Gjest Kirsti Jääskeläinen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsti Jääskeläinen

Tackar Berit Knudsen som tidigare hjälpte mig med Johan Henrik Ongamo(Hautajärvi)f.3.3.1831 i Kuolajärvi och Anna Maria Mattsdr f.10.9.1831 Sodankylä, Kuosku.Familjen flyttade efter 1860-talet med sina 4 barn till Norge Vadsö och senare Sör-Varanger.Problemet är att födelsetiderna varierar,fast jag vet att det är rätt familj.Familjen Ongamo ingår i en släktutredning som finns på www.sukujanne Kuosku II,det vore fint om någon kunde hjälpa.Ingår i denna släkt via min farmors mor och har bidragit med information.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv-Inger Jørgensen

Hei Kirsti! Jeg tror nesten ikke det er sant! Lenka du oppga, gjorde at jeg er helt sikker på at jeg har funnet min oldefars familie i Sodankylä, som jeg har lett etter i mange år. Se her: [url="http://www.sukujanne.net/hiltunen/#A1828>http://www.sukujanne.net/hiltunen/#A1828 Min oldefar er Oluf (Olli) Pekkanpoika Hildonen (Hiltunen) født 02.11.1870 i Soadankylä. Det eneste som ikke stemmer er fødselsmåneden. Men alt annet jeg visste fra før stemmer: Olli kom til Vadsø med to eldre brødre, Matti og Hans. Disse dro til Amerika. En tredje bror dro også. For mange år siden, jeg vet ikke når, fikk familien nemlig et brev fra Amerika med bilde av gravsteinen til en yngre bror, Kaleb. Ollis søster, Elsa Karolina, var på besøk hos familien i Vadsø. Jeg er temmelig sikker på at dette er riktig familie. Her gifter min oldefar og oldemor seg i Vadsø 04.11.1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Jääskeläinen

Hej! Tack Berit för hjälpen, Helmine Ongamo är infört till Kuosku-släktsida, tror också att Johan Henrik har avlidit 27.12.1896, men måste kontrolleras än före det skrivs in.Liv-Inger! Jag tror nog att det är rätta Hiltunens som vi hittat.De är från Suvanto by,som är bevarad ganska bra,om du skriver 'Suvannon kylä' på Google hittar du information om byn (engelska också), det är trevligt att se var förfäderna bott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.