Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kjell-Arne Mellum

[#58681] Ho. Jondal. Peder Nilsen Jondal f. 1897. Oppslag bygdebok

Recommended Posts

Gjest Kjell-Arne Mellum

Hei, hjelper min svoger med hans aner.Trenger oppslag i bygdebok for Jondal. Har fått opplyst at Peder Nilsen Jondal f. 1897? er beskrevet i denne boken på s. 663 og 654. Han gifter seg i 1927? med Henrikka Maria Torkelsdtr. Vik.Trenger hans aner. Er det noen som har mulighet til å hjelpe?MvhKjell-Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magnar Hjelmeland

Hei, Eg finn Peder Nilsen f, 1895. på side 762 i Jondalsboka, gift i 1927 med Henriekka Marie Torkjellsdtr. frå Vik i Jondal. I følge boka er Peder son av Sella Tolleivsdtr. 1858- 1938 g. med Nils Johanneson Underhaug, (1857- 1936). Foreldre til Sella, Tolleiv Larson (1812- !874) frå Strand i Ål, g 1843 med Elseber Samsonsdtr. Undarhaug. Ho var frå Apaldalen plass 1. et står at Tolleiv var skomakar og felespelar, han miste livet ved å gå utfor bryggja i Granvin i mørket. Slik skulle det sjå ut i følge boka vidare bakover. Johannes Edreson. ( 1828- 1917)g, 181853 med Sigrid Pedersdtr. Handegard. (1828- 1915). Endre Johannesen, (1800-1876 g. m. Sesila Gunnarsdtr. Ytre Vikane (1793- 1893) Det står ein god del om desse floka i boka så eg fåreslår at han låner den. Mvh. Magnar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell-Arne Mellum

KjempeflottJeg fikk oppgitt at han var født i 1897, så oppslaget ditt fikk meg på rett vei.Takker så mye for oppslaget, og tar meg en tur på biblioteket å prøver å låne den imorgen.MvhKjell-Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.