Gå til innhold
Arkivverket

[#58684] USA HJELP Familien Helland i Iowa


Gjest Kurt Martin Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kurt Martin Nilsen

Søker hjelp igjen til å finne ut hvor mange av familien som reiste til Amerika Jeg tror jeg har sjekket ALT uten resultater.Så dette er vanskeligTørris Tollefsen Helland født 08.08.1826 (eller 1824) reiste til Amerika 08.07.1882 med Dominion line fra Bergen Lenke Hans kone Britha Eivindsdatter Helland født 1827 i Suldal Boplass Helland i Sandeid.Vikedal.Barn som mulig ble med til Amerika:Anna Martha f. 13.05.1859 Johanne f. 02.03.1865 Britha f.29.04.1866 Even f.17.02.1869 Martha Serine f.10.10.1871.(1872) Den eneste jeg finner er yngste datteren Martha Serine .Konfirmert i Sheldahl Iowa i 1885. Gift med Steinard (Steward) Anderson bosatt i Eagle Grove,Iowa. Etter tellingene kom Martha til Amerika i 1883 Martha og Steward og familie finner jeg igjen i folketellingene for Iowa Barnas etternavn var Helland Foreldene skiftet navn til Thomas og Bertha HellandTakk på forhandKurt Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.