Gå til innhold
Arkivverket

[#58706] Johanne Hansdtr. f. januar 1785-d.1845 gm Halvor Eriksen f.1788-d.1860 fra Röisi


Gjest Wenche Örbeck Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Trond Lunde fant for en tid siden Erik Halvorsen f. 1761 d. 1824, far til Halvor Eriksen, i en birgaderulle for meg. Hadde värt artig å finne noe om hans fru Johanne Hansdtr. familien også. Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg har sett i bygdeboken til Eidsvoll, men ble ikke klok på dette. Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! jeg legger inn en lenke til en av dine andre debatter om Erik Halvorsen her: LenkeDet kan være greit om noen skal lete etter hustru Johanna at de vet hva som har vært søkt etter før.Håper du får hjelp av lokalhistoriefolk, også denne gang.Lykke til. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn lenken til Johannes Dødsfall 1845 her også: LenkeJeg finner ingen i Eidsvold som passer med alder og navn Johanne Hansdatter i 1801? Da blir det vel å lete i de nærmeste områdene? Hun kan jo likevel være født her og dratt ut for å tjene ca 15 år gammel?GunnGunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Tusen takk Gunn! Selvfölgelig burde jeg ha lagt den lenken selv, dumt av meg!Vet ikke om den Johanne Hansdtr du fant sist er riktig, men alderen passe da!? Som du sier, Ullensaker er kanskje litt langt unna? Noen fler som vet noe? Håper på flere svar! Takk. Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

fant ut at Johanne Hansdtr f. 1785 - döde 13 januar 1845 på Röisistuen da var hun 60 år. Hun var husmannskone og Halvor Eriksen står som hennes mann. Ola sier at det finns to kandidater i 1801-tellingen, Men alderen stemmer ikke. Det er en på Bøn og en på Doknæs, født på 1790-tallet, og selv om alderen på Johanne er oppgitt til 60, er ikke det noe å stole på. Bare at Bøn ikke er det stedet man først tenker på når en kar fra Langsetgrenda skulle finne seg gifte. Doknæs derimot, er ikke helt bort i natta, for mange rodde over Vorma fra Fremming/Røisistranda og fant seg dame på andre siden - Dokken, Doknæs. Hadde värt arig om noen hadde noen skifteprotokoller eller lignende fra den tiden? Håpet at hun ikke skulle forbli uten foreldre for meg da! Takk for all hjelp! Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Tja, da er det vel denne Johanna Hansdatter du tenker på som en mulig kandidat? LenkeOm da aldersangivelsen ved dødsfallet er så unøyaktig? Enig i at denne damen er bedre enn Johnne H. på Bøn, men om det er rett dame vet jeg ikke?Håper lokale krefter løser floken igjen.Lykke til! mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Syntes bare at alderen er litt lav, hun burde jo värt noe eldre ja, ca 14-15 år her kanskje? Hun kan vel ikke väre ¨å mye yngre enn sin mann...jaja. Halvor, sönnen var jo ikke födt för 1825. Johanne på Bön hvilken tid var henne födt? Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Ush da, den Johanne på Böen var jo bare 4 år i 1801. Tenk at det skulle väre så vanskelig da! Undrer på om hun kom lenger fra? Fremdeles ikke noen som har skifte eller nooen ide hvor jeg kan lete? Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.