Gå til innhold
Arkivverket

[#58729] maren jensdatter


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Er det noen som kan hjelpe meg å tyde all teksten for vielsen til Maren Jensdatter og Peder Haavorsen. De står som nr. 8 med en N over.Lurer fryktelig på hva det står??Lenke Jeg hadde ifølge folk i familien fått høre at de skulle giftet seg 24. mars 1825 men jeg synes nå det ser ut som om det står mai?mvh.Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det er nok noen som har forsøkt å lese kirkeboka tidligere som har lest feil. Det står '24. maii'. Vielsen foregikk i 'K. K.' - Kragerø kirke.'Ungkarl Gaardmand Peder Haaversen Støle, fød samme Sted, 28 Aar.Pige Maren Jensdatter Støle [stule?], fød i østre Camenfoss under Aasen, 29 Aar.Begge vaccinerede.Gaardmand Ole Knudsen Fiene og Skolelærer Anders Olsen Hejestad.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Hei. Nå ble jeg nysgjerrig. Er du i familie med Maren og Peder. De er mine tipp-tipp oldeforeldre.Jeg har nok også notert meg at de giftet seg i Mars. Men jeg er enig med Kristian at det ser ut som Maii.De fikk den eldste datteren Siri, 18 mai og døper henne i Sannidal kirke den 23 mai 1825.Det må ha vært en hektisk uke, med fødsel, dåp og bryllup.Siri var min farfars farmor.Om du er i slekt med disse må du gjerne ta kontakt med meg. Min epost adresse er mitt fornavn.etternavn@kebas.noHilsen Kerstin Thorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.