Gå til innhold
Arkivverket

[#58746] HO: (Bergen) Moritz Hansson Kals - Opphavet til konene?


Gjest Gisle Hersvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gisle Hersvik

Kone nr. 1 var dotter til H.P. Sagen og kona Marie H. (ref. Lenke).- Kven var kone nr. 2? (sjå bilete under)? Kvar kom ho frå? Foreldra? MVH Gisle

bilete4616.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det er jo Höivik i Eivindsvik, der er det en Bendix Jensen i 1801, kan det være en kobling her? En mulig bror?LenkeEn av dötrene til Bendix Jensen heter og Dorthe.Det er og en Johanna Jensdtr på Höivik nordre.Dette er kanskje bare et skudd i blinde, men da jeg såg Höivik, tenkte jeg straks på Sogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Takk til Siw og Kjellaug,Eg skal sjekke Høivik, Gulen....Det finnes også Høyvik i Askvoll, men der har eg ikkje funne nokon link.MVH Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ja, jeg fant og Höyvik og Höyviken et par endre steder,men der var det ingen navnelikhet. Kikka litt i kirkebökene fra Gulen i denne perioden, men de er ikke så lette å lese!!mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.