Gå til innhold
Arkivverket

[#58760] Johannes Larsen Aarvold, gift i Drammen i 1827. Hvem var det?


Gjest Trond Clausen
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Clausen

Johannes Larsen Aarvold giftet seg i Drammen i 1827 (nr. 27): [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1064&idx_id=1064&uid=ny&idx_side=-243>Lenke. Han var da 32 år og må derfor være født ca 1795. Jeg kan ikke se at han er født i Drammen, og jeg har ikke funnet noen opplagt kandidat i ft 1801. Jeg antar at navnet kan stamme fra en Årvold-gård, f.eks. den i Aker eller i Nes, Hedmark. Aarvold-slekten(e) vet jeg det er flere som forsker på. Kjenner noen til hvor han kan komme fra? Legger også ved en link til dåpen til hans barn Anne Helene i tilfelle noen greier å få noe ut av fadder-opplysningene (nr. 19);

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, Katterud er nevnt både blant fadderne og i forbindelse med vielsen, så vidt jeg kan se, og det er en gård i Lier. Mulig Katterud har sammenheng med kona, men du kan jo ta en titt under gården i Liers historie,vennlig hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.