Gå til innhold
Arkivverket

[#58780] Oppslag Hå bygdebok; Anisdal; Morten Abrahamsen


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Har noen bygdebok for Hå, og kan slå opp for meg på gården Anisdal. Der skal være en Morten Abrhamsen, sønn av Abraham Mortensen og Anna Mortense, født 7.9.1923.Jeg er interessert i alle opplysninger om denne Morten. Han skal ha vært bosatt i Stavanger og var Skipstømmermann, gm Ingebrog Christine Aadnesdatter. 4 barn; Andreas, Anton Gurine og Martin.spørsmålet er relatert til debattene [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=58255&sok=&nr=6&antinnlegg=125#anker>Lenke og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

det finnes ikke noen slik person i min bygdebok fra Hå under Aniksdal... Der er noen braham-navn, men passer ikke med dine data. Skal søke mer i morgen, kanskje utflytta folk med det navnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=hentglobal&register=etternavn&pgj=260&teljing=ft1900&filnamn=f01103.wc2&amt=11&funnenr=451>LenkeEr det disse du søker? Neppe. Mener du 1823 istedenfor 1923?Abraham Mortensen Aniksdal f. 1799, død 1884, gift 19.06.1822 med Anne Mortensdatter Bjelland i Ogna f. 31.03.1805, osv hadde eldstesønnen Morten 'Store Morten' f. 07.09.1823, gift med datteren til Ådne Tolleivson Åsland i Time (navn ikke oppgitt). Han var bygningsmann, senere handelsmann i Time. Det er alt som står i boken om han. Han har 9 yngre søsken som det også står litt om.Her er familien i 1865 i Stavanger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Beklager, 1823, ja! Tusen takk, det er korrekt familie i lenken til 1865 Stavanger. Han var gm Ingeborg Christine Aadnesdatter. Så de flyttet trolig til Time fra Stavanger.Da får jeg leite videre etter dødsfallene deres der.Tusen takk, igjen!Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

En liten korreksjon:Jeg skrev at han var bygn.mann, siden handelsmann i Time Time i denne anledningen er feil. Det står at han var ygn.mann/ handelsmann i Stavanger, så de har vel flyttet direkte til Stavanger. Barna er jo ifølge tellingen 65 også født i Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.