Gå til innhold
Arkivverket

[#58788] Tyding av kirkebok Hitra


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre
Lenke Noen som kan hjelpe meg med tyding av dåpen til Andreas, 24.søndag i trinit. (16.nov. Sletten )Hele innførsel for denne person.Gunnar Andre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Tomter

Tror det er en oppsummering av stadfestelse av hjemmedåp som Brodkorb foretok den søndagen: 24 ditto Brodkorb Com. Døbt hjm: Døbt Peder Larsen Mausunds P(ike)B(arn) Bereth, Nils Jeuchsen Nordskagets PB Kjerstina, Rasmus Ellins. Sørskagets Uekte PB ??Barn Elen med Pigen Andrea Andersdatter, hjm Døbt Ole Anderssen Øster D(renge)B(arn) Andreas fød 12 Novb. Ingen faddere er nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Takk for innspillene. Da tolker jeg dette som at; Andreas er barn av Ole Andersen Øster, hjemmedøpt, født 12.Nov. og ingen navn på mor er nevnt her. Det er min ane Andreas Olsen f. ca.1815 sine foreldre jeg er på jakt etter. Han ble gift på Fillan 19.11.1844,og der står navnet på far nevnt som Ole Andersen. Slik vakte dette litt nyskjerrighet hos meg.Gunnar Andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.