Gå til innhold
Arkivverket

[#58793] Ole Brudevolds föräldrar


Gjest Kirsten Wolleberget
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsten Wolleberget

Ole Elias Carolus Carlsen (Brudevold) föddes den 12/9 1851 i Ørskog (sid 116)Föräldrar var Carl Pedersen, Ringstad och Christiane Pedersdatter, Hole. När Ole gifte sig 23/3 1874 med Ingeborg Pedersdatter i Stord/Stord (sid 158) kallade sig Oles far för Karl Pedersen Øybvig? Jag har letat i folketellingarna och diverse kyrkoböcker men utan resultat. Är det någon som kan hjälpa mig? Mvh Kirsten Wolleberget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Ole Elias Karolus Karlsen og Ingeborg Pedersdtr Rommetvedt.Ole er f.Brudevold, Ørskaug, Borgund. Far hans er Karl Pedersen, Dybvig, det er ein gard her på Stord, ikkje langt frå her eg bur faktisk.Far hennar er Peder Tollaksen Rommetvedt.Venleg helsi ng Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken
LenkeDet er skrive Dybvig her også, og eg er ganske sikker på det er det det står. Men eg finn ingen Karl Pedersen i FT1865 eller 1875, heller ingen ved det namn regisrert som død. Merkeleg!Venleg helsing Mariann.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjartan Brastad

Dybvig finnes flere steder enn på Stord, mellom annet i Borgund ved Ålesund. På Dybvigstrand finnes i Ft. 1865 Karl Pedersen, 38 år, med kone Ane Nilsdatter og sønn Nils, 7 år. Han er oppgitt å stamme fra Stranda. Etternavnet Ringstad som også er brukt er et gårdsnavn fra Stranda. Hole er også et vanlig etternavn der. Stranda, Borgund og Ørskog er nabokommuner på nordlige del av Sunnmøre. Kjartan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsten Wolleberget

Ett stort takk til alle som har hjelpt mig och givit mig tips betr. Ole Brudevold. Tusen takk. MVH Kirsten Wolleberget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.