Gå til innhold
Arkivverket

[#58811] Ønsker kontakt med digitalarkivet


Gjest Rune Frydenlund Rostad
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Frydenlund Rostad

Jeg oppdaget i går et gammelt bilde av en gård og folkene som bodde der (tatt ca. 1904), som var lagt ut på digitalarkivet.no. Gården og folkene er en del av min slekt, og jeg hadde veldig lyst til å ta kontakt med personen som hadde sendt inn bildet, som mest sannsynlig er i slekt med meg.Under bildet sto det at det var lagt inn av 'J. F. Rollin, Minneapolis (i Minnesota), USA', så jeg tok kontakt med digitalarkivet for å spørre om de kunne hjelpe meg med fullt navn og eventuelt adresse/e-postadresse til personen/innsenderen. Men jeg fikk ikke noe svar fra dem. (Jeg sendte mail til adressen 'digitalarkivet@arkivverket.no') Er det en annen e-postadresse jeg kan prøve å ta kontakt med dem på?Håper noen kan hjelpe meg!Mvh. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Epostadressen er rett, men jeg kan ikke se at den ligger i innboksen. Vi trenger nærmere opplysninger om hvilken eiendom det er snakk om, så kan vi sannsynligvis hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Frydenlund Rostad

Jo jeg sendte e-post til dere i går, men det er jo selvfølgelig mulig at det har blitt noe feil som gjorde at dere ikke har mottatt den. Men her har dere det jeg skrev i e-posten; 'Jeg skriver for å spørre om dere kan gi meg fullt navn og e-postadresse til den personen som har sendt dere bildet av gården 'Haugen' i gamle Velfjord kommune i Nordland, som ligger ute på digitalarkivet.no. Det står at bildet er lagt inn av J. F. Rollin, Minneapolis, MN, og jeg er veldig intressert i å komme i kontakt med denne personen, som mest sannsynlig er en slektning av meg.'(Dette er det eneste bildet som ligger ute i albummet for denne kommunen).Håper dere kan hjelpe meg!Mvh. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

E-posten ble mottatt tirsdag kveld, men flyttet i en saksbehandlermappe. Det er forklaringen til at Yngve Nedrebø ikke fant den i innboksen i går.Vi prøver å svare så raskt vi kan på alle henvendelser, men det kan noen ganger gå noen dager før alle får svar, avhengig av hva det spørres etter og om det er andre arbeidsoppgaver som må prioriteres.Du skal ha mottatt en e-post fra Digitalarkivet med svar på din henvendelse idag.La meg samtidig få legge til for andre som også ønsker kontakt med andre brukere av Digitalarkivet: Vi kan ikke dele ut e-postadresser, men vi kan videreformidle ønske om kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.