Gå til innhold
Arkivverket

[#58817] Foreldrene til Johan Hviding (Samuelsen)


Gjest Olav Aasmundrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Aasmundrud

I flg familysearch (fs) ble Johan Hviding f. Lillesand 03.12.1880, men jeg har ikke funnet ham u.dp i kb for Lillesand (Vestre Moland). Submitter for opplysningene i fs er Axel Faye, men han har ingen opplysninger om foreldrene til Johan og hans kilde for opplysningene i fs er ikke kb for Lillesand. Johan ble iflg. fs g.25.10 1914 m. Ingebjørg Marie Seippel f. 27.08. 1888 i Kristiania (døpt i Vågå kirke i okt. s.å.). Jeg har ikke funnet hvor Johan og Ingebjørg ble g. Johan døde iflg fs i 1852, men jeg vet ikke hvor. Johan var skipskaptein av yrke. Kan noen hjelpe meg med å identifisere hans foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hvis Johan var skipskaptein, kanskje han kan stå omtalt i boka 'Norges skibsførere'? Bare en liten tanke som slo meg før jeg tar kvelden.Mvh Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei igjen!Her finner jeg Ingebjørg Marie Heiding, gift med skibsf. blant emigrantene fra Kristiania i 1926. Hun skal til New York på besøk. Adressen i 1926 er Schønningsgate 32 II:[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=4&filnamn=EMIOSLO&gardpostnr=228119&merk=228119#ovre>LenkeMed utgangspunkt i denne adressen kan du kanskje finne ekteparet Heiding i de kommunale folketellingene i Byarkivet i Oslo. Folketellinger eldre enn 60 år er fritt tilgjengelig for publikum, og på Byarkivets nettsider, under lenken slektshistorie, finner du omtale av både folketellinger og adressebøker:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her finner jeg passenger record for Johan Heiding, Ellis Island:1922 [url="http://www.ellisisland.org/search/passRecord.asp?LNM=HEIDING&PLNM=HEIDING&first_kind=1&last_kind=0&TOWN=null&SHIP=null&RF=3&pID=603588030036&MID=14885592810191248768&order_num=1447314503&ORDER_ID=1600036789&>Lenke1923 LenkeSer i emigranter over Kristiania at Ingebjørg reiste via Holland og England

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Aasmundrud

Mange takk Grethe,nå kommer jeg kanskje videre. Jeg finner ikke Johan og Ingebjørg i lysningsprotokollen for Fagerborg k., ei heller er de g. i Flesberg hvor Seippel-familien oppholdt seg lenge. Jeg har henvendt meg til Byarkivet for å høre om de kan gjøre et oppslag i folketellingen i 1920-årene for meg og jeg vil kikke i 'Norske Skipsførere'.mvh Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.