Gå til innhold
Arkivverket

[#58821] Personlig ID


Gjest Unn Bredsvold Hoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unn Bredsvold Hoen

Jeg leter etter en slektning i death records i USA, men har kun personens navn og ID. Jeg har ikke SSDI som det spørres etter.Kommer ikke videre. Hvor kan jeg oppgi ID Hilsen Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg vet ikke om jeg riktig forstår hva du spør om, men om du har navn og helst fødselsdato så kan du jo søke i SSDI etter vedkommende.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Bredsvold Hoen

Jeg har både navn og fødselsår, men i SSDI er det en kolonne som skal fylles ut som heter SSN (Social Security No)og jeg har ikke noe å fylle ut her. Kommer ikke videre.Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Her gikk innleggene om hverandre - men kan du gi meg navn og fødselsdato så kan jeg gjøre et raskt søk for deg. Håper ikke navnet er alt for vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Bredsvold Hoen

Hei Navnet er Paul Albert Bredsvold Født Hamar 1868, død USA ca. 1951 Hustru Norine Bredsvold Født i Irland ??, død USA 1941 Jeg har funnet hennes Døds Certifikat nr. 15722 på Cook county. Vet ikke om de ligger sammen eller hvor Hilsen Unn Bredsvold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Bredsvold Hoen

....og hvor mange ganger har jeg ikke forsøkt det tror du. Får beskjed om at det ikke er noe svar i søkeresultatet. Men det var denne ID'n da. Den kan vel brukes til noe. Jeg har de begges ID numre.Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Bredsvold Hoen

Jeg har fått oppgitt gjennom beskjed sendt hit til gamlelandet at det i hans annonse sto funeral in 1951 og kona 1941. Har prøvd endre årstallene noe. Dette er de eneste av farfars mange søsken slekt som utvandret, som jeg ikke har funnet gravstedet til. De andre har vi besøkt , stort sett i Chicago. Hilsen Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei!Det er mulig det er noe jeg ikke har skjønt i debatten over, men for sikkerhets skyld vil jeg bare poengtere at SSDI på langt nær omfatter ALLE avdøde amerikanere så tidlig som på 1940- eller 1950-tallet. Og databasene over dødsfall i Cook County går jo ikke lenger enn til 1950. Til høsten skal visstnok bl.a. dødssertifikater (med indeks) fra Chicago komme online mot betaling gjennom countyclerkens side. Egentlig skulle det skjedd i januar, men nå er det visst 3. kvartal som gjelder. Kanskje du kan finne noe der?Hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Resultat fra 'Database of Illinois Death Certificates, 1916–1950' [url="http://www.cyberdriveillinois.com/departments/archives/idphdeathindex.html>LenkeLast Name First Name Middle Name Sex/ Race Age Cert # Death Date County City Date FiledBREDSVOLD ALMA F/W UNK 6031633 1938-11-30 COOK CHICAGO 38-12-01BREDSVOLD NORINE F/W Y-72 0015722 1941-06-01 COOK CHICAGO - -BREDSVOLD OTTO M/W UNK 6020994 1936-07-12 COOK CHICAGO 36-07-13BREDSVOLD SIGURD MATHIAS M/W Y-87 6027025 1950-04-30 COOK 50-04-30-Andre kilder (har ikke sett nærmere på de):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Denne hadde du kanskje fra før?Fra Chicago Daily Tribune 2. juni 1941: “DEATH NOTICES (…) BREDSVOLD – Norine Bredsvold, late of 1217 Albion avenue, beloved wife of Paul, fond mother of Mrs. W. P. Hoy, Mrs. C. F. Dwyer, and Mrs. H. B. Garvey, and the late Lillian. Funeral Wednesday, at 9 a. m., from funeral home, 1353 Devon avenue, to St. Ignatius church. St. Louis papers please copy. (…)”.Kopien jeg skrev av fra var ganske dårlig, så spesielt med initialene kan det kanskje ha gått litt galt. Du kunne jo kontakte denne kirken, den finnes visst fortsatt såvidt jeg forstår av et søk på Google, og høre hvorvidt deres papirer oppgir noe om begravelsesstedet til Norine Bredsvold, og deretter undersøk hvem hun i så fall ligger sammen med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Et lite tips til slutt. Det er slik at The Chicago Tribune Historical Archive, som blant annet inneholder avskrifter av mange dødsannonser, er tilgjengelig gjennom noe som heter Newsbank. Dette er en betalingtjeneste som svært mange bibliotek i USA har tilgang til. Dersom du har slektninger der over, kunne du kanskje få noen til å gå på biblioteket og gjøre et søk for deg etter Bredsvold i dette arkivet.Du kan også forsøke finne noen som abonnerer på betalingstjenestene hos Godfrey Memorial Library (se www.godfrey.org). Jeg har dessverre ikke tilgang lenger, men sist jeg hadde det fikk man tilgang til Newsbank også her, og jeg fant mange spennende ting i Chicago.Nettopp fordi det er svært lett å søke i The Chicago Tribunes historiske arkiv (det vil si i det som er registret, men ikke alle årganger er dét ennå), vil jeg tro at de frivillige obituary-hjelperne i området kan gjøre et søk etter Bredsvold for deg selv om du ikke har noen eksakt dødsdag. Du finner bl.a. noen her: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Bredsvold Hoen

Hei Marius, Hanne, Arne osv. som har svart meg. Ja, endel av dette har jeg søkt i før. Hanne, i resultatene fra Illinois Death rec. står bl.a. min farfar Otto Bredsvold. Han besøkt hans grav. Marius, jeg skal gå videre med ettersøk og Look-ups etter endel av dine forslag.Mitt TEMA var egentlig hva kan jeg bruke ID til. Har både Paul Albert og Norines ID. Hilsen Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.