Gå til innhold
Arkivverket

[#58822] Astrid Christensen Hun og mannen eide Urinnport Oslo


Gjest Helen Johanne Berget
 Del

Recommended Posts

Gjest Helen Johanne Berget

Er det noen som har opplysninger om hennes mor. Hun skal være født på Sysle ModumFar var Andreas Pedersen mor Anne Karine Gunvaldsdtr.f.1829Hilsen Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Da er vel dette hennes morIndividual Record FamilySearch™ Vital Records Index Anne Karine Sex: FEvent(s): Birth: 12 Jun 1829 Place: Christening: 16 Aug 1829 Place: Modum, Buskerud, NorwayParents: Father: Gunvald HANSEN Mother: Oline ENGEBRETSDRSource Information: Batch Number: C428545 Source Dates: 1824 - 1841 Film or Fiche Number: 124048 Collection Details: Modum; Den Norske Kirkenr 78 her i kirkebok for Modum [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1152&idx_id=1152&uid=ny&idx_side=-105>Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hei Helen! Andreas Pedersen og Anne Karine giftet seg 22 mars 1850,Modum.Anne Karine var 20 år og Andreas 24 år ved vielsen. Anne Karine's far heter Gunvald Hansen og Andrea's far heter Peder Nilsen. Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Modum, Ministerialbok nr. 7 (1841-1850), Ekteviede 1850, side 316. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1106&idx_id=1106&uid=ny&idx_side=-259>Lenke Permanent bildelenke: LenkeAnne karine's far,Gunvald Hansen giftet seg med Oline Ingebrethsdtr 21 juli 1826,Modum.Har ikke lett etter barn født mellom vielsen og frem til datteren Anne Karine ble født 1829: Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Modum, Ministerialbok nr. 5 (1824-1833), Fødte og døpte 1829, side 199-200. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeAndreas Pedersen og Anne Karine Gunvaldsdatter i 1865,på gården Tarmen,Modum.6 barn ved tellingen,3 sønner og 3 døtre. Anne Karine's mor,Oline Ingebrethsdatter, bor hos dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Takk for svaretAndreas og Anne Karine hadde 11 barn. En av disse var jeg på jakt etter.Det er moren til Astrid Christensen .Jeg beklager at jeg er feiltolket.Helen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Hei Solveig.Dessverre har jeg ikke Astrids fødsel år Hennes datter er min mors tremenning.Min mor er født 1909.Astrid er min mormors søskenbarn.Astids mor hadde en bror som drev forretning i Lakkegata.Han var den nest siste av barna til Andreas og Anne Karine.Erik f.21.11.1866 Kalte seg Flannum (Aasheim) Hilsen Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Hei! Her finner vi Andreas og Anne Karine i FT 1900. Lenke på gården Åsheim, som rimer med sønnen Eriks etternavn slik du nevner i innlegg 6.Forøvrig er alle barna ute av 'huset', men to barnebarn bor hos dem./S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Hei SteinarDet er moren til Astrid jeg er på leit etterHun var søster til min oldemorEline Andreasdtr. Aasheim f.1864De andre barna:Maren Olave f.1848, Hans Peter f.1851 , Karen Helene f.1851, Anne Jørgine f.1853 d.samme år, Godtfred f.1854, Nicoline Marie f.1857, Amund f.1861, Elene f.1864 Berte Karine f.1865, Erik f.1866, Jørgine f.1867 Det er mulig at Maren Olave kan være Astrids morJeg finner ikke når mor til Astrid og broren Erik flyttet til Oslo.Hilsen Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.