Gå til innhold
Arkivverket

[#58832] Rachel Samsonsdatter


Gjest Ole-Jacob Jorsett
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole-Jacob Jorsett

- var mor til den Johannes Guldbrandsen vi lette etter i Havikbotn; Johannes har vi sporet bakover men mora er et stort spørmålstegn. Vet noen noe?? visstnok født 1718?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Ole-Jacob Jorsett

Jeg melder meg igjen med bønn om noen vet hvor Rachel kommer fra og hvem denne Samson er. Rachel er mor til Johannis Guldbrandsen, f. 1751 i Kinn, Hawigebotn, og hun var gift med Guldbrand Torleifson fra Gloppen. Hun døde 1803 - og var 83 år ved FT 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Fredly

Hei! Regner med at du kanskje vet det, men i Davik-Ålfoten-området var det flere med navnet Samson i denne tiden. Også Rakel var et vanlig navn her.Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Gjest ole-jacob jorsett

Jeg tror vi skal tygge litt på det; Else og Samson gifter seg 1734 og da er Samson enkemann!! Og da er nok mor til Rachel død hvis vi skal godta at hun er født 1718..Og hvis hun er født etter 1734 blir hun en veldig ung mor for Johannis 1751..o-j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.