Gå til innhold
Arkivverket

[#58842] Mannskapsbilde - panserskipet Norge eller Eidsvold ?


Gjest Kjell Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Halvorsen

Enda en bekreftelse (23) på at fartøysbesetningen som er avbildet, var ombord på PS Norge. Har også registrert datoen i mars 1940, takk til Tore.Neste skritt for oss vil nå bli å søke etter info om svigerfars fartstid i handelsflåten og marinen i sjøinnrulleringspapirene. Vi håper å finne på- og avmønstringsdatoer for både sivile og militære fartøyer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Turøy

Her kommer mannskapsbilde fra PS Eidsvoll. På baksiden står det 'Eidsvoll' i Tromsø mars 1940. Håper noen kan ha glede av det.

bilete4687.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Turøy

I samlingen til min svigerfar fann jeg også dette bildet. På baksiden står det: 'Det siste billede av Panserskipene 'Eidsvoll' og 'Norge'. Tatt i Narvik første dagene i April 1940.'

bilete4688.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvin Andreassen

I forbindelse med omtalen av panserskipene, må jeg få lov å komme med et spørsmål, selv om det kanskje er litt på siden av tråden. Kan noen opplyse om størrelsen på skipene (tonnasje), maskinstørrelse og hvilken fart skipene kunne komme opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.