Gå til innhold
Arkivverket

[#58860] Jon Pedersen, Lesja fødd ca 1747


Gjest Helge Bjerkevoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Bjerkevoll

Jon Pedersen og Marit Olsdtr gifter seg 1785 i Dovre. da de gifter seg bor de på Ullem. Kommer senere til plassen Lillebrenden Dovre. Ved folketelling 1801 er Jon 54 år og kone Marit 50 år. (Har også etterlyst paret på DIS-Norge under Dovre.)LenkeJeg har lett litt etter aktuelle kandidater som min Jon og har funnet en person døpt i Lesja. På FamilySearch har vi Jon Pedersen med far Peder Killi f 21. sept 1848 og lurer på om det kan være han som finnes for Ministral Lesja: Dom 15 Trin Daabre, side 333.Om min Jon ikke er fra Lesja men kanskje fra Oppland har jeg noen kandidater som hadde vært fint å eventuellt få sjekket bort.På FS har jeg funnet følgende med navn Jon/Joen/John (har sett bort fra Johan/Johannes/Jonas).1745Jon Pedersen 21. feb Vågå1746Jon Pedersen Ravnum, 30.sept Fåberg, Jon Pedersen 23.okt Gran, Jon Pedersen 28 mars Vang, Jon Pedersen Ødegården 6. feb Ringebu,1747Jon Pedersen Egge 22. okt Gran,1748Jon Pedersen 14.mars Vang1750Jon Pedersen Brenden 'about 1750' Ringebu, Jon Pedersen Mytting 'about 1750' Ringebu, Jon Pedersen Dybdalen 20. sep Ringebu.Er det noen mulighet for å finne opphavet til min tipp,tipp-oldefar?Mvh Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Ragnhild Simenstad

I Bygdabok for Dovre bind 4. Side 245 finner du Veslebrenna. Her står det litt om Jon Pedersen og familien hans. Sønnen Peder er født 29.08.1791mvh Ragnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bjerkevoll

Takk Ragnhild,men som en ser av lenken i mitt første innlegg så er det lite om Jon Pedersen sine forfedre å finne.Kanskje (om jeg har flaks) så dukker det opp et skifte der Jon sitt opphav kan lokaliseres.Det første som må sjekkes ser da ut til å være Killi. Da må jeg vel (om ikke fysisk) til Hamar eller Lillehammer?Ser for øvrig at jeg har skrevet årstall 1848 ovenfor. Det skal selvsagt være 1748.Vh Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.