Gå til innhold
Arkivverket

[#58862] Even Evensen 1870


Gjest Hilde Rossing
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Rossing

Jeg leter etter min oldefar Even Evensen fra Telemarken,født 1870.Far til Ole,født i Vardal 20/06-1899 av Petra Olsen.Even og Petra var ikke gift.Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiJeg finner ingen Even Evensen født i Telemark 1870, men jeg finner en Even som er født i Fron, men arbeider i Nore i ft 1900. Nore er langt vest i Buskerud, ikke langt fra Telemark. Dette er bare en gjetning, men kanskje verd å se nærmere på?LenkeLars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken Lindaas Kolstad

Ole i FT1900 heter Jensen til etternavn. Er du sikker på at du har korrekte opplysninger i innlegg (1) ? Har du flere opplysninger? Lenke til FT1900 :Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken Lindaas Kolstad

Fant tilsutt dåpen til Ole i Vardal/HUNN nr 23 f 20.06.1899, døpt 30.07.1899, anm:Kildeinformasjon: Oppland fylke, Hunn i Vardal, Klokkerbok nr. 10 (1895-1903), Fødte og døpte 1899, side 35. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5057&idx_id=5057&uid=ny&idx_side=-35>LenkeKildeinformasjon: Oppland fylke, Hunn i Vardal, Ministerialbok nr. 12 (1893-1904), Fødte og døpte 1899, side 40. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

Askim er en gård i Vardal. Merknaden om uekte nr 3 er fordi det var nr. 3 dette året, ingenting å bry seg om.Det finnes en Eivind Eivindsen f. 1871 i Lunde i Telemark som bør sjekkes ut Lenke Forøvrig må man søke på alle kombinasjoner av Even, Evend, Eivind, Eyvind ... og kanskje også Edvin og Øyvind/Øivind. Videre kan han være ført opp med farens patronym, slik at det kan bli ganske mye å søke på :(Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Askim er en gård i Vardal som Petra var tjenestejente på. Dåpsdagen til Ole stemmer,han ble konfirmert 28/sept.1884 og gift med min mormor 3 des 1927. Jeg forstår ikke hvorfor han kommer opp som Jensen.Antar at Even var i Vardal i 1898,men på de få opplysningene jeg har på han står det at han er fra Telemark.Takk for svar og gode råd, trenger all den hjelp jeg kan få her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

Hilde,Ta en titt på denne karen Lenke Han er gift, men det kan han ha rukket etter 1899. Som lærer kan han ha arbeidet en tid på Gjøvik, eller vært der på seminar. Og han heter Jensen til etternavn! Jeg ville ha forsøkt å finne ut mer om ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Takk til alle som prøver å hjelpe meg!Det er nok ikke 'min' Even på noen av de foreslåtte. Han står oppført som arb. ungkar og jordarbeider i kirkebøkene, tror ikke han ble lærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.