Gå til innhold
Arkivverket

[#58867] Brynhild Toresdatter og Ola Toresen m søn Tore


Gjest Per Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Moen

Brynhild og Ole var søsken og Tore var søn til Ole f. på Storneset i Singsås 1801 døpt 20 trinity 1801 Morens navn er ikke nevnt i kirkeboka for Singsås, i forb. med dåpen, Men i dødsregistret er ei jente ved navn Berit Elevsdatter Buset f.1884 d.1802 oppført som død i barsel(resten utydelig, muligens feber) og dette barn er født på Storneset Disse to søskenene er født i Tylldalen og hadde 4 søsken til som kom til Singsås. Kari til Langrød Ragnhild til Forodden, Tore til Singsåsmoen. og Inger til ? død 45 år gml Brynhild til Morset(plassen) og Ole på StornesetMen hvor ble di av Brynhild,Ole med sønnen Tore Finnes det noen slektsforskere som kjenner igjen navnene og som står fast i sin videre søken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagfinn Refseth

Jeg har dessverre ingen opplysninger om Brynhild, Ole og Tore, bortsett fra at Brynhild trolig var den Brønild Hermo som i 1802 var fadder for Hans Olsen Odden, sønn av Ragnhild Toresdatter.Men Berit Ellevsd. Buset (1784-1802) har nok ingen ting med denne saken å gjøre. I følge kirkeboka døde hun ikke i barsel, men i 'Børnekopperen'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Moen

Takk for hjelp så langt Dagfinn. Jeg fant Brynhil i 1868, på Engen i Singsås, enke, død 23. 09. Men fortsatt er spørsmålet Hvem var hun gift med, og hadde hun etterkommere. Lokalkjenskap ser ikke ut til å ha noen betydning her. Hun må ha stiftet familie et annet sted og kommet til Engen etter at hun ble enke. Så til Berit Elevsdatter, Hun er den eneste som jeg kan se var i nogenlunde samme årsklasse som Ole Toresen. I dåpsprotokollen er ingen Quinde nevnt. Detfor trakk jeg den slutningen at hun var den kunne ha født Tore Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.