Gå til innhold
Arkivverket

[#58868] T: Skjervøy - Henrik Abrahamsen - Hans opphav (Haparanda, Sverige) ?


Gjest Gisle Hersvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gisle Hersvik

Er det nokon som kjenner opphavet til denne karen?- Henrik Abrahamsen i FT1865: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=2&filnamn=f61941&gardpostnr=88&personpostnr=603&merk=603#ovre>Lenke- I FT1801 (??): LenkeDette er truleg foreldra, med eine sonen, i FT1801: LenkeKan dette vere ein annan bror?- Isak Abrahmasen vi FT1865: Lenke- I FT1801 (??): Lenke*************Kildeinformasjon: Troms fylke, Skjervøy, Ministerialbok nr. 2 (1781-1817), Ekteviede 1807, side 438-439.Permanent sidelenke: LenkePermanent bildelenke: Lenke- sjå høgre side, 28.12.1806- Kva gard/stad kom kona Catrina Larsdtr. Hamnes frå? Hennar foreldre? I 1801: Lenke***Kildeinformasjon: Troms fylke, Nordreisa i Skjervøy, Ministerialbok nr. 13 (1863-1877), Døde og begravede 1866, side 136.Permanent sidelenke: LenkePermanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Også denne Abrahamsen-familien er registrert på Family Search av et medlem av LDS:1. Johannes ABRAHAMSEN, Birth: About 1771, Haparanda, Norrbotten, Sweden2. Abel ABRAHAMSDATTER, Birth: About 1773, Haparanda, Norrbotten, Sweden. Spouse: KNUD OLSEN, Marriage: 18 SEP 17963. Helene ABRAHAMSDATTER, Birth: About 1775, Haparanda, Norrbotten, Sweden. Death: 31 MAR 1845, Marjastilla, Nordreisa, Skjervoy, Troms, Norway4. Peder ABRAHAMSEN, Birth: About 1778, Haparanda, Norrbotten, Sweden5. Isach ABRAHAMSEN, Birth: 1785, Haparanda, Norrbotten, Sweden. Death: 30 JUN 1871, Kvernelv, Nordreisa, Troms, Norway6. Salomon ABRAHAMSEN, Birth: About 1783, Haparanda, Norrbotten, SwedenIgjen vil jeg ta forbehold angående påliteligheten av disse opplysningene, men det kan se ut som det passer bra med de Abrahamsen du har funnet i Skjervøy.Her er også Knud Olsen og Abel Abrahamsdatter på Vestuløen: LenkeOdd Villy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Vibeke L Hansen

GisleDrar opp en 'gammel' sak da jeg er på jakt etter de samme folkene. Denne Henrik er en tipp. Lurer på om du har flere opplysninger? Mail meg gjerne direkte på vibekelh@online.no. Dette gjelder også debatt: 58870 Lasse Hansen Proti.Mvh Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke L Hansen

GisleDrar opp en 'gammel' sak da jeg er på jakt etter de samme folkene. Denne Henrik er en tipp. Lurer på om du har flere opplysninger? Mail meg gjerne direkte på vibekelh@online.no. Dette gjelder også debatt: 58870 Lasse Hansen Proti.Mvh Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.