Gå til innhold
Arkivverket

[#58869] USA; Naturalization Records 1880-1920


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

På Ancestry.com står det at der er lite informasjon i disse dokumentene før 1906. [url="http://www.ancestry.com/learn/library/article.aspx?article=230>Lenke Jeg ønsker likevel opplysninger om hvordan man evt kan få tilgang til slike før 1900.På ancestry.com ligger der dessuten noen databaser også for denne tiden. Jeg er på jakt etter opplysninger om Martin Mortensen, f 8.2.1861 i Stavanger, på rømmen i New York i 1878, oppgir imigrasjon til 1880. Bosatte seg ca 1895 i California. Gift ca 1895 med Stella Catherine 'Katie' f Higgins. To barn Eral f 11895 og Martin Edward f 26.2.1897 i California.Denne debatten har sammenheng med debattene Lenke Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hvis der er noen som fortsatt har tilgang til ancestry.com , så hadde det også vært nyttig å finne naturaliseringen vedr Martin Andreas Mortensen fra Skjold / Haugesund, f 7.7.1894, dro fra Liverpool 3.1.1924 og ankom NY / USA mars-april 1924.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

I US census for 1900 for Martin Mortensen, født febr. 1861,står det 'N.A.' under 'Naturalization' og det må vel bety 'not available' (?), altså at han ikke har amerikansk pass.Det står N.A. på mange av de som immigranter.Mye tyder på av denne Martin Mortensen dør i tidsrommet 1900 - 1903 og da i tilfelle, uten å ha fått seg amerikansk pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Til Kurt i innlegg 4.Første gang jeg var borti forkortelsen N.A, så tenkte jeg det at det betydde Not American. Senere spurte jeg en Amerikaner som holder på med dette, og hun mente at det betydde at en person var Naturalisert?Noen som kan gi en oppklaring på det?Mvh Bjarte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Nei, jeg vet ikke. Men det som kunne vært greit var omvi kunne fine opplysninger om Martin Andreas Mortensen f 7.7.1894 i Skjold ved Haugesund, utvandret i 1924, ankom NY mars-april 1924.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.