Gå til innhold
Arkivverket

[#58871] Oprettelse et helt nytt privatarkiv


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg har interesse for å salme informasjon om interesanne mennesker med et interesant og spesiellt levnedsløb.Informajonen vil bli lagt inn i en PDF Base med søkemuligheter.Detil også opprettes et Kriminlarkiv med Kriminalsaker eldre enn 80 år (sperregrense for Straffesaker) dessuten Sivile saker (Sperregrense 60 år )Jeg vil samtidig arbeide ned materiale fra Interkommunalt arkiv Vest-Agder.Her finnes mye eldre materiale men opplysninger som du ikke får tak på ved Statsarkivene.Meget nyttig innen Genealogi og lokalhistoreforskning.Primært å få laget en database i PDF - spesielle saker innen genealogien,privatpersoner,Kriminalsaker ,bygde og byorginaler . ADOBE PDF.Jeg legger ikke inn opplysninger som rammes av Pagrafen om Personvern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H. Trelsgård

Det er mulig jeg misforstår en del av ditt innlegg, men: IKAVA - Interkommunalt arkiv i Vest-Agder - er som navnet tilsier et arkiv for Vest-Agder. Nytteverdien arkivet har innen genealogi og lokalhistorie avgrenses dermed til å gjelde dette fylket og ikke landet generelt.IKAVA er en del av Arkivsenter Sør sammen med Statsarkivet i Kristiansand. Disse to arkivinstitusjonene deler blant annet lesesal. Det blir dermed feil å si at det ikke er mulig å få tak i IKAVAs papirer på statsarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg er klar over at der deles lesesal.Men IKAVA kjører ogå ut kildematerialet som jeg kan bestille og få levert på mitt lokale bibliotek.Husk at IKAVA er en av de få som deler lesesal med Statsarkivt.I flere andre byer ligger disse på 2 forskjellige plasser.Nytteverdien av marerialet til IKAVA avgrenses så sant er til Vest Agder.Dermed er det ikke sagt at jeg bare benytter IKAVA.Jeg kommer til å benytte allt som finst av relevant kildemateriell - hvor som helst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.