Gå til innhold
Arkivverket

[#58903] Erik Olson (1791-1833) - høker frå Hafslo til Bergen - huslyden hans?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Erik Olson (Wenjum), døypt i Hafslo 7.11.1791, flytte i ung alder som soldat til Bergen der han gifte seg første gongen 19.4.1818 med Gjertine Joachime Hansdotter frå Bergen. Ho var dotter av tømmermann Hans Ellingsen i Bergen og kona Guri Richersdotter frå Bergen og fødd i Bergen 24.6.1791. Men Gjertine døydde i Bergen alt 13.10.1822. So gifte Erik seg 30.11.1823 att i Bergen med Gjertine Jensdotter frå Bergen. Ho var dotter av mursvein Jens Olsen i Bergen og kona Gurina Halvorsdotter fr?¤¤¤ (opphavet hennar?)og døypt i Bergen 10.9.1797. Erik var snikkar og sidan høker og budde i Bergen levetidi ut. Han døydde i Bergen 26.3.1833, medan Gjertine¤¤¤¤¤ (dato og stad for dødsfallet hennar?)Erik fekk fem born, som alle var frå andre ekteskapet:a. Oline Serene Eriksen/Olsen, fødd i Bergen 14.6.1824, døydde i Bergen 11.8.1845. Oline gifte seg i Bergen 29.11.1840 med Casper Johanson Ustri, fødd i Larvik 23.6.1814. Han d.¤¤¤¤¤ (dato og stad for dødsfallet hans? – e. 1865!)Casper Ustri var garvar, og han og Oline budde i Bergen dei få åri dei var gifte. Dei fekk ei dotter i lag.b. Jens Eriksen/Olsen, fødd i Bergen 3.3.1827,¤¤¤¤¤ (lagnaden hans?)c. Olai Eriksen/Olsen, fødd i Bergen 15.7.1829,¤¤¤¤¤ (lagnaden hans?)d. Cecilie Karine Eriksen/Olsen, fødd i Bergen 2.9.1831, døydde i Bergen 6.10.1831.e. Peder Eriksen/Olsen, fødd i Bergen 5.9.1832,¤¤¤¤¤ (lagnaden hans?)~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Huslyden til eldste dotteri Oline er alt drøfta under tema #58768. Ho døydde tidleg, men trass i grundig leiting i kyrkjebøkene i Bergen og folketeljingane for 1865, finn eg ikkje noko meir til korkje mori Gertine eller sønene Jens, Olai eller Peder. Er det augi mine som sviktar på ny, eller er dei heilt borte?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips i denne saki!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke Lund Åhling

Peder Windjum d. 26-12-33, begr. 02-01-34, DK, 1 3/4 år, far Erich Ols. Windjum, far snedkerarbeidsmand er noen måneder feil i alder men resten ser jo rett ut.Olai Olsen d. 1842 13 år, DK, med far snedkerprovis Erik Ols. trenger å studeres mere.Mvh Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Vibeke for kjempemessig innlegg. Det er ingen tvil om Peder, og ved nærare ettersyn ser eg at ogso Olai må vera ''vår mann'', eller rettare sagt ''vår gut''!Etter dette sit me att med Jens Olsen, fødd 3.3.1827, og det er likeins eit mysterium kvar det vart av mori Gjertine...? Eg lever i voni...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke Lund Åhling

En Jens Olsen Winjum, skreddermester, har en datter til dåpen i Bergen, NK, 1865, mor Johanne Rebekka Vesly.Jens og Johanne (som er skrevet som Johanna Rebeche Westlye) giftet seg i Vor Frue, Trondheim, 30. juli 1857 (LDS). Ifølge klokkerbok (arkivverket: 602C06, pag. 218): Jens Winjums far heter Erik Winjum, høker, og Jens er 30 år og født i Bergen. Johannes fars stiling og navn tror jeg er toldbetjent Henrik Wilholm Kønig Westlye.Bingo...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Vibeke for nytt spennande innlegg. Ingen tvil: Du har funne Jens, og eg ser av FamilySearch at Jens og Johanna òg fekk ei dotter:* Henriette Wilhelmine, døypt i KVERNES 23.6.1863, men eg finn ikkje denne dåpen innført i kyrkjeboki for Kvernes(!)Merkeleg nok er det heller ikkje noko å sjå til denne huslyden i FT1865! Kvar kan dei ha vore?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Eg ser at Johanna Rebecca Westly vart fødd i Trondheim (Domkyrkja) 7.11.1825 som dotter av tollbetjent Henrik Westly og kona Elen Margrethe Winther. Kanskje var det ein tanke å starta opp eit nytt tema om denne Westly/Winther-ætti?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Kanskje ikke så viktig. men du skriver at Erik giftet seg andre gang i 1823 med Gjertine Jensdtr. I databasen over vigde i Bergen står hun oppført som Gjertine Olsen.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er dåpen til Henriette Wilhelmine -Møre og Romsdal fylke, Kristiansund, Ministerialbok nr. 572A09 (1855-1865), Fødte og døpte 1863, side 137. LenkeGrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kanskje litt på siden:Erik Olsen Winjum fikk borgerskap 28.8.1832, oppsagt 22.2.1850 [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebBok.exe?slag=lesside&bokid=bergensbbok&sideid=155&innhaldid=5&storleik=>LenkeErik Olsen Winjums enke – se 22.2.1850, s. 373:”Haver Erik Olsen Winnjums enke, Gjertine Olsen oppsagde fornævnte hendes Mands under 28. August 1832 meddelte Borgerskab som Høkker” LenkeAnno 1856, 11. april: Jens Olsen Winjum, Bergen. Skrædder.. LenkeAnno 1857, 3. Mars: Haver Jens Olsen Winjum innlevert og oppsagt det ham under 11.4.1856 meddelte borgerskap som skreddermester. Lenke27.6.1865: Jens Olsen Winjum, Evinvig, Skredder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Lars E. Øyane

Ein sein, men minst like hjarteleg takk til Grethe og Rune for interessante og utfyllande opplysningar om denne huslyden, ogso nemnd under tema #58768.No framstår det som eit HOVUDproblem å fnna ut kvar det vart av denne huslyden:~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Jens Erikson Olsen WINJUM, fødd i Bergen 3.3.1827, gift i Vår Frue, Trondheim 30.7.1857 med:Johanne Rebekka Henriksdotter WESTLY, fødd i Trondheim 7.11.1825. Kjende born:* Gerhard Emil, fødd i Domkyrkja, Trondheim 7.10.1859* Henriette Wilhelmine Kønig, fødd i Kristiansund 23.4.1863* Johanna Jørgine, fødd i Bergen 24.7.1865~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Jens Winjum fekk i 1857 flytteattest frå Bergen til Trondheim og var 1859 busett som skreddar i Nordre Gate. Han var i 1863 i Kristiansund, og i 1865 fekk han borgarskap i Bergen som skreddar i EIVINDVIK. Dette er det siste me ser til huslyden; ikkje finst dei nokon stad i 1865 eller 1875, heller ikkje borni kan eg finna... Ingen born er fødde av desse foreldri i Gulen (Eivindvik) 1866-1869!Det næraste eg kjem i 1865 er:~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1865 Nordre Vaag 27 i VARDØ:Johan Olesen hf g Bager 1836 Verdalen??Krestense Olesen Kone g 1838 LægsvigenJohan Løkke Logerende g Smed 1818 TrondhjemAndreas Pedersen Logerende ug Fisker 1838 ChrestiansanJens Olaus Hansen Logerende g Skræder?? 1827 Bergen Stift~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Denne skreddar Jens Olaus Hansen har rett fødselsår, rett fødestad og rett yrke, men namnet er noko ''skeivt''. Kan det likevel vera ''vår'' mann?Dersom dette er ''vår'' mann, kan kanskje ''vitjingi'' i Vardø tyda på at kona og borni budde på Kola-halvøya??Eg vonar no at einkvan har tips å komma med for å spora opp denne huslyden, og eg takkar på ny for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Eg har i kveld saumfare kyrkjebøkene for Domkyrkja og Vår Frue i Trondheim, men finn ikkje noko sikkert om Johannes Halvorsen eller Cecilie Jensen. Det næraste eg kjem Johannes er:Johannes Halvorsen Larvolden, 24 år, innflytt til Vår Frue 25.2.1857 frå GAUSDAL ([url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16349&idx_id=16349&uid=ny&idx_side=-71>Lenke).Eg finn han ikkje utflytt frå Gausdal, men eg finn ein Johannes Halvorson Besselien(?) konfirmert i Gausdal i 1848 (Lenke), fødd i Gausdal 7.2.1833 av innerst Halvor Syverson og Ambjørg Gundersdotter. Denne same Johannes Halvorson er fødd som sjølveigarbarn i Jonslien i Gausdal (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.