Gå til innhold
Arkivverket

[#58924] Magnus Larson Falk.


Gjest John Simonsen
 Del

Recommended Posts

Gjest John Simonsen

Jeg leter etter familien til Magnus Larson Falk. Han var urtegartner på Bogstad men kom fra Sverige. Han ble i 1777 gift med Inger Olsdatter fra Brenna i Sørkedalen. De hadde minst 3 barn men ble enkemann i 1783. Så ble han trolovet med Marthe Gundersdatter i 1785. Det er det jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Du burde vel presisere om du er ute etter opplysninger om aner eller etterkommere av Magnus Larson Falk. Jeg har en god del om Falchslekta i Norge, men det meste er vel for tidligere tider enn 1783.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Simonsen

Vi leter aner til Magnus Larson Falk. Han var gift med min tipp-tipp oldemor å kom fra Sverige til Bostad. Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det var en til som søkte etter han, eller en datter, nå i år, men jeg finner det ikke igjen. Her er et tema om noen av hans etterkommere Lenke Jeg tror nok hun ville bli veldig glad om du har noen opplysninger om hvem han var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dødsfallet til kona Marte 37 år, 24/4-27/4 1788, sønnen Christian 4 år, 25/4-27/4, datteren Inger Maria 7 år, 25/4-27/4 og sønnen Lars 1/2 år 5/5-12/5. Alle av forraadn. feber. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Simonsen

Til Berit Knudsen Det var nok meg som spurte om Magnus før Nu har jeg funnet dåpen i Moss,så takk for hjelpen. Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har nå lett i gjennom samme kirkeboka, som dødsfallene til familien er i, uten å finne Magnus død t.o.m.1801.Så vidt jeg har kunnet forstå så er forråtnelse-feber det samme som flekktyfus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.