Gå til innhold
Arkivverket

[#58927] Tyding av navn på prestegjeld


Gjest Willy Solli
 Del

Recommended Posts

Gjest Willy Solli

I kirkeboka for Hamarøy 1830, side 394, Nr 6 på venstre side, er nevnt en Ole Erichsen. Kan noen lese hvilket prestegjeld det er han kommer fra??Mvh Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Gården passer jo, men på Familysearch.com finner jeg ingen Ole Eriksen født på et passende tidspunkt, med en Erik Christoffersen som far.Barna til Ole Eriksen og Berthe Dorthea Sørensdatter som jeg finner at fam.seatch oppgir er forøvrig: Martha Maria, Ingeborg Anna, Erik Olai og Trine, født i 1830 og -40-åra på Hamarøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

I folketellingene for 1801 finnes der en gård Koldseth på Leuten (Løiten)i Hedmark hvor navnene Ole Eriksen går igjen. Prestegjeldet i kirkeboken Hamarøy var verre - med litt godvilje, kanskje Granvin?Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ang. lenke til 1801(5) så er nok ikke føderådsmann Erik Christensen faren deres da han blir for ung.Foreldreparet som Harald Søren viser til i (8) fikk sønnen Halstein i 1806 i Kornstad sogn og Ole i Rånes, Kornstad i 1800. Alt dette iflg. FS. 1801 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ser ut som jeg kan være på feil spor der også ang. Ole. 1865 LenkeDa må jeg spørre, har du funnet dødsfallet til Ole og Berith D. i Hammerø? Det hadde vært greit og ha en noenlunde alder på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Willy Solli

Her er det masse gode råd som jeg takker for,det har lysnet en god del nå. Også hjertelig takk for infom. om hvordan opprette lenker.Man lærer litt etterhvert. Angående Ole Erichsen, så deltok han i sin datter Martha Maria sitt bryllup med Anders Johan Hansen i Buksnes den 07.01.1877 AJH var forøvrig min bestefar, men Martha var ikke min bestemor. Rare greier gitt. Mvh Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Willy Solli

Med hensyn til Ole Eriksens deltagelse i datterens bryllup, tok jeg feil, det var Erik Eriksen som var forlover. Sorry Mvh Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.