Gå til innhold
Arkivverket

[#58930] Jens Martinsen Rossing 1860


Gjest Hilde Rossing
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Rossing

Hvordan kommer jeg lenger bakover på ham? Får lett opp hans voksne status,d..s kone og barn.De var bosatt i søndre land i oppland da.Opprinnelig kommer han fra Ringerike muligens i området rundt Sperillen, gården der het Røising eller Røyseng eller Røiseng,eller så var det familienavnet.Han er født på ringerike 1860. Skulle så gjerne finne hans far og søsken,tror en av dem heter ole.Kan man komme lettere bakover i tid via alle disse nr.som kommer opp?Hvordan lager dere disse lenkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Odd Brede/ Erling Tusen takk!Dere har funnet min tippoldefar/mor og min tipptippoldefar!!!!!!Jeg er stum av takknemlighet! Nå har jeg litt arkiveringsjobb!Forstår at jeg må lete mer på Toten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Jeg strever med å finne martins første kone. Kirkebokutskrift i lenke på svar nr.4 har noen anmerkninger bakerst som kanskje kan hjelpe men jeg klarer ikke å tyde dem.Noen som vil hjelpe meg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Der var det!Takketakk! Men jo mere svar jeg får, jo flere spørsmål blir det...Jeg nøster nå dette sammen slik at Martin og Marthe Marie gifter seg i 1841,de får to døtre sofie ca.1851og johanne ca 1856 (skal lete opp dette)Marte Marie dør i 1856.Martin gifter seg i apr1860 med Helene Johannesdtr og de får Jens i 1860.Matin er konfirmert i Norderhov i 1832 og hans bror ole 1831.klokkerbok norderhov 1814-1867 s.732og 724.Begge er oppført med ole olsen og karen (sofhie)dorf røseng som mor og far. Men så i 1865 tellinga for 0613 norderhov er karen sofie gift med petter og helene er mor til sofie og johanne(i tillegg til jens som jo er deres felles sønn) Tror jeg skal forholde meg til levende mennesker heretter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.