Gå til innhold
Arkivverket

[#58939] Harald Kristian Johannessen 1885- Halden, Drøbak, Horten


Gjest Tor Weidling
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Weidling

Harald Kristian Johannesen ble født i Halden 25. desember 1885. Han giftet 3. april 1911 med Margit Natalie Weidling, født i Halden 21. juni 1890. Ved giftemålet var Harald bosatt i Horten, hvor han var fyrbøter/privatmaskinist.Jeg vet om barna Reidar Halvard, født i Horten 14. september 1911 - og senere bosatt i Halden, Magnhild Helen Eleonore født 30. juli 1912, Harry Gustav født i Drøbak 23. mars 1914 og Karl Håkon født i Horten 20. august 1917 og død 15. september 1917.Hustruen Margit Natalie døde 8. september 1917.Er det noen som vet hvor det ble av Harald Kristian og barna Magnhild Helen Eleonore og Harry Gustav. Hadde Harald og Margit flere barn enn det jeg har funnet?Vennlig hilsen Tor Weidling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Tomter

Fødselsregister for Horten 1916-1923 side 2, dåp 12: Lenke Presten har ført inn at de fikk et levende født barn 13.01.1916, døpt 23.02.1916. Men han skrev ikke inn navnet. I klokkerbok for samme periode, finner jeg ikke hverken foreldre eller barn, det var mystisk. De skriver inn barna i forskjellig rekkefølge også. Noen flere barn tror jeg ikke de rakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Weidling

Kjære Eva og AnneDette var virkelig fine opplysninger. Jeg har nå klart å spore Magnhild videre. Hun giftet seg i 1935 i Halden med Arnim Normann Olsen. Så jeg søkte i telefonkatalogen.no og fant en person med navn Arnim. Tenk, det var min tremening, som kunne gi ytterligere tips. Og barnet fra 1916 heter Randi Margrethe.Nå skal jeg lete videre etter barn født etter giftemålet 1923. Og så etter Harry Gustav, som jeg ennå ikke har spor etter.Beste hilsner fra Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.