Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Hanne M M Ørsleie

[#58941] Melgaard slekten i Hedalen/Begnadalen

Recommended Posts

Gjest Hanne M M Ørsleie

Hei. Er blitt satt til å finne ut mer om Melgaard slekten fra Begnadalen/Hedalen. Min mor b71le adoptert av Øistein og Maria Melgaard på Jordet i Begnadalen. Øistein 10/1-1903 død 23/2-1995 og Maria f.14/11-1900 død 6/8-1997. Jeg har klart å finne ut at foreldrene til øistein er Ole Østen Melgaard f.8/3-18 d. 30/4-1958 og han var gift to ganger, og at det er Elise Veabrenna som er mor til Øistein. Det jeg lurer på nå er det fulle navnet på Moren til Ole Østen Melgaard, klarte nemlig ikke å tyde dette selv. Samtidig lurte jeg på foreldrene og forgjengere til Syver Syversen Stensrud og Severine Pedersdatter som jeg har funnet ut er Marie(a) sine foreldre. Takker for all hjelp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne J. Engmo

Geografi var min svake side på skolen,så: Hvor i landet finner man Hedalen/Begnadalen? Tror du glemte å opplyse i hvilken kirkebok du fant dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne J. Engmo

Mulig jeg hadde flaks,dette må vel være foreldrene til Maria ? Ser at hun hadde ei tvillingsøster:Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hanne M M Ørsleie

Hedalen og Begnadalen ligger i Sør-Aurdal i Oppland, ser nå at Øistein Melgaards mor står oppført som Elise Gulsdatter. Da jeg har fått opplyst at Ole Østensen Melgård/melgaard var gift to ganger så er jeg litt usikker på om denne Elisa var i det første eller andre ekteskapet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne J. Engmo

Da fant jeg endelig Øistein`s dåp,men han er født den 19.,ikke den 10.:Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne J. Engmo

Elisa var Ole Østensen Melgaard`s 2. kone:(helt øverst)Hennes far het Gul Østensen og hans far het Østen Gulsen !! Snodig. Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne J. Engmo

Ole Østensen`s mor het Rannaug Evensdatter:Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne J. Engmo

Vielsen i 1870 mellom Østen Gulsen og Rønnaug Evensdatter:(øverst) Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne J. Engmo

Her er vielsen i 1897 mellom Ole Østensen og Elise Andersdatter ,som du ser helt bakerst var de søskenbarn:Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.