Gå til innhold
Arkivverket

[#58941] Melgaard slekten i Hedalen/Begnadalen


Gjest Hanne M M Ørsleie
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne M M Ørsleie

Hei. Er blitt satt til å finne ut mer om Melgaard slekten fra Begnadalen/Hedalen. Min mor b71le adoptert av Øistein og Maria Melgaard på Jordet i Begnadalen. Øistein 10/1-1903 død 23/2-1995 og Maria f.14/11-1900 død 6/8-1997. Jeg har klart å finne ut at foreldrene til øistein er Ole Østen Melgaard f.8/3-18 d. 30/4-1958 og han var gift to ganger, og at det er Elise Veabrenna som er mor til Øistein. Det jeg lurer på nå er det fulle navnet på Moren til Ole Østen Melgaard, klarte nemlig ikke å tyde dette selv. Samtidig lurte jeg på foreldrene og forgjengere til Syver Syversen Stensrud og Severine Pedersdatter som jeg har funnet ut er Marie(a) sine foreldre. Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Geografi var min svake side på skolen,så: Hvor i landet finner man Hedalen/Begnadalen? Tror du glemte å opplyse i hvilken kirkebok du fant dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne M M Ørsleie

Hedalen og Begnadalen ligger i Sør-Aurdal i Oppland, ser nå at Øistein Melgaards mor står oppført som Elise Gulsdatter. Da jeg har fått opplyst at Ole Østensen Melgård/melgaard var gift to ganger så er jeg litt usikker på om denne Elisa var i det første eller andre ekteskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.