Gå til innhold
Arkivverket

[#58949] Kr.sand: Skipper Jørgen Johannesen g.m Georgine Nilsdatter søker hans opphav


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Skipper Jørgen Johannesen og hustru Georgine Sofie Nilsdatter f. 1854 fikk i 1874 sønnen Ragnvald Emil nr.338 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9573&idx_id=9573&uid=ny&idx_side=-73>Lenke Et år tidligere fikk de sønnen Thorvald Christening: 02 MAR 1873 Kristiansand, Vest-Agder, Norway Parents:Father: JORGEN JOHANNESSEN Mother:GEORGINE SOFIE NILSDR (fra famililysearch)Jeg kan ikke finne vielsen til Jørgen Johannesen og Georgine Sofie Nilsdatter. Hun må ha vært nokså ung i 1873, da hun ble født i 1854 i Kristiansand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg må inrømme at her står jeg fullstendig fast.Jeg setter pris på all hjelp og råd vedr. dette.På forhånd takk.Med vennlig hilsenJan Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Denne vielsen 4/12 1862 mellom Jørgen Johannesen og Jørgine Sofie Nilsd Lenke kan være en mulighet. Hennes far er Nils Endresen og en av fadderene til Ragnvald Emil heter jo Nils Endresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Problemet er bare et at Georgine Sophie Nielsdatter ble født 2.september 1854 i Kristiansand.Skulle hun vært gift i 1862 ville hun vært 8 år gammel !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Men hvordan kan hun som ble født i 1854 hete Nielsdatter,hennes far het jo Ole Jørgensen ifølge den folketellinga du har lagt lenke til? Tror vi må finne dåpen først for å få henne sjekket ut,tror du ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Sannsynligheten for at det er paret gift i 1862 (innlegg 3) som fikk Ragnvald Emil i 1874 er SVÆRT stor! Det er også svært sannsynlig at det er opplysningen om at fødselsåret til foreldrene er 1854 som er feil. Bruden Jørgine/Georgine Sofie/Sophie i 1862 var 22 år, og følgelig født rundt 1840. 1875-tellingen vil rimeligvis gi oppklaringen. Den ligger ved Statsarkivet i Kristiansand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Søpler

Vel.Den du viser til i lenken fra FT 1865 heter nå Jørgensdatter,ikke Nilsdatter.Her er det nok snakk om forskjellige personer,ellers er det noen årstall som må være feil.Ikke engang på 1800-t (heller ikke i Kr.sand) giftet man seg når man var 8 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Til innlegg 12: Merknaden ser ut til å være 'Jørgensens aftensk.'. Det ser ut til å være et 'gjentakelsestegn' på neste linje (konfirmant nr. 21). Lenger oppe er det flere som er merket 'Bydahls skole' og 'Pedersens aftenskole', så detet har neppe noe med konfirmantens navn å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.