Gå til innhold
Arkivverket

[#58952] Martin Olai Torsen Breistein f. 1889, emigrerte til USA i 1906


Gjest Kenneth Bratland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Bratland

Martin Olai Thorsen Breistein f. 27. feb. 1889 på Breistein i Åsane (Hamre). Han emigrerte til USA 18. sept. 1906. I USA skal han ha blitt gift med en Ruth. Martin Olai skal ha levd etter 1946. Han og kona Ruth hadde også en datter ved navn Ruth. Er det noen som vet mer om familien?Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

New York Passenger Lists, 1820-1957Name: Martin Breisten Arrival Date: 29 Sep 1907 Estimated Birth Year: abt 1890 Age: 17 Gender: Male Port of Departure: Southampton, England Ethnicity/Race­/Nationality: Finnish Ship Name: New York Port of Arrival: New York, New York Nativity: Norway Line: 12 Microfilm Serial: T715 Microfilm Roll: T715_1003 Birth Location: Norway Birth Location Other: hamor Page Number: 25Skal til New York. Han og flere fra Bergensområdet er oppført som sjøfolk. Fødested er Hamre. Nærmeste slektninger i Norge er foreldre i 18 Nuchalk, Bergen.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

New York Passenger Lists, 1820-1957Name: Marten Breisten Arrival Date: 11 Aug 1919 Estimated Birth Year: abt 1889 Age: 30 Gender: Male Port of Departure: London,Eng Ethnicity/Race­/Nationality: White Ship Name: Manta Search Ship Database: Search the Manta in the 'Passenger Ships and Images' database Port of Arrival: New York, New York Line: 11 Microfilm Serial: T715 Microfilm Roll: T715_2667 Page Number: 172Jobber ombord.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

New York Passenger Lists, 1820-1957Name: M Breisten Arrival Date: 13 Oct 1920 Estimated Birth Year: abt 1886 Age: 34 Gender: Male Port of Departure: Gibara,Cub Ethnicity/Race­/Nationality: Scandinavian Ship Name: Lake Faresman Port of Arrival: New York, New York Line: 12 Microfilm Serial: T715 Microfilm Roll: T715_2851 Page Number: 269Jobber ombord. Er opprinnelig norsk, men er naturalisert (fått statsborgerskap).- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Alabama Deaths, 1908-59Name: Martin O Breisten Death Date: 18 Jun 1955 Death County: Baldwin Volume: 22 Certificate: 10741 Roll: 5- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Social Security Death IndexName: Ruth Breisten SSN: 417-60-5608 Last Residence: 36608 Mobile, Mobile, Alabama, United States of America Born: 5 Jun 1903 Died: Aug 1985 State (Year) SSN issued: Alabama (1961-1962 )-Alabama Marriage Collection, 1800-1969Name: Ruth Z Breisten Marriage Date: Jun 1956 County: Mobile State: Alabama Source information: Alabama Center for Health StatisticsGifter seg på nytt?- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Hei Hege!Jeg tror du bør se artikkelen i Bergens Tidende (Åsane) som handler om garverslekten på Breistein:LenkeMvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Samtidig må jeg få takke Hanne Line for hennes meget nyttige opplysninger hun har funnet.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg har ikke noe info til deg, Kenneth - men har bare så lyst til å gi Hanne Line all honnør for at hun står på og hjelper dere (alle) med emigrasjonsspørsmål. Det er lite jeg selv er innom her nå, - det er vår, og det går nå mest i hagearbeid, og derfor lite tid brukt foran datamaskinen. (men jeg må jo selvsagt kikke innom av og til). Håper du 'tilgir' meg dette innlegget som jo går noe utenom ditt tema, - men jeg fikk bare så lyst å gi litt 'skryt' over hennes innsats her.' Det er nok ikke få timer hun har nedlagt i å hjelpe folk her på forumet.Mvh. Arne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Jeg er helt enig med deg Arne. Hanne Line nedlegger en fantastisk innsats. Det er nok mange i Åsane som er glade for hennes innsats. Ikke minst jeg som bygdebokforfatter for Åsane som har god bruk for det hun klarer å finne frem. Så tusen takk så langt.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Takker for alle gode ord. Setter pris på det :)1930 Census of Merchant SeamenName: Martin Braisten Age: 42 Estimated Birth Year: abt 1888 Birthplace: Norway Race: White Port in 1930: Mobile, Mobile, Alabama Page: 30A Ship Name: AntinousHan er single, stilling er Chief Engineer (maskinsjef).- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

World War I Draft Registration Cards, 1917-1918Name: Marten Olan Bresten City: Mobile County: Mobile State: Alabama Birthplace: Norway Birth Date: 27 Feb 1889 Race: Caucasian (White) Roll: 1509408 DraftBoard: 1 - hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.